Moje dziecko które skończy 8 klasę ma opinie z poradni która wygląda tak W wyniku przeprowadzonego
3
odpowiedzi
Moje dziecko które skończy 8 klasę ma opinie z poradni która wygląda tak
W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału ). Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny przewaga myślenia słowno- pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość). Nieco lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do spostrzegania szczegółów rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego przyjmują wyniki przeciętne. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Ma trudności w zrozumieniu i zapamiętaniu czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności sprawia uczennicy opanowanie podstawowych technik matematycznych np . działania sposobem pisemnym tabliczka mnożenia podstawy geometrii itp. braki z tego zakresu sięgają wcześniejszych lat edukacji
Potem oczywiście są zalecenia do pracy z dzieckiem. Chciałam zapytać czy takie dziecko które uczy się a pomimo to ma niskie oceny po skończeniu 8 klasy podstawówki poradzi sobie np. w liceum?
W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału ). Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny przewaga myślenia słowno- pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość). Nieco lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do spostrzegania szczegółów rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego przyjmują wyniki przeciętne. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Ma trudności w zrozumieniu i zapamiętaniu czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności sprawia uczennicy opanowanie podstawowych technik matematycznych np . działania sposobem pisemnym tabliczka mnożenia podstawy geometrii itp. braki z tego zakresu sięgają wcześniejszych lat edukacji
Potem oczywiście są zalecenia do pracy z dzieckiem. Chciałam zapytać czy takie dziecko które uczy się a pomimo to ma niskie oceny po skończeniu 8 klasy podstawówki poradzi sobie np. w liceum?
Dzień dobry. Nie ma tu jednej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Poziom nauczania i oczekiwania wobec ucznia w rożnych liceach są różne. Może się okazać, że z niektórymi przedmiotami córka będzie sobie radziła łatwiej, a nie niektóre będą wymagały od niej większej pracy lub korepetycji. W dużej mierze wszystko zależy od jej motywacji do nauki w danej szkole oraz wsparcia środowiska w szczególności rodziców i nauczycieli (emocjonalnego i merytorycznego) i wiary z jej możliwości (zarówno z jej strony jak i Państwa). W moim przekonaniu warto próbować i nie rezygnować bez podjęcia próby, licząc się z ewentualnymi trudnościami, a nawet porażką. Motywacja do działania to podstawa. Życzę powodzenia.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień Dobry, widzę że sprawa jest trudna. Myślę, ze odpowiednim krokiem będzie skontaktowanie się ze specjalistą. Pozdrawia serdecznie
Dzień dobry. W opisanej sytuacji zalecałabym kontakt z psychologiem przeprowadzającym diagnozę dziecka w Poradni i przedyskutowanie tego tematu. Specjalista ma dostęp do wyników wszystkich badań, poznał dziecko, ma również możliwość zaproszenia uczennicy na dodatkowe konsultacje i zbadania jej motywacji, chęci i predyspozycji do podjęcia nauki w różnego typu szkołach. Ponadto proszę pamiętać, że poziom nauczania i wymagań jest bardzo zróżnicowany w różnych szkołach i na to również należy zwrócić uwagę. Zachęcałabym także do kontaktu z doradcą zawodowym. Takie zajęcia często organizowane są w szkołach dla uczniów klas 8, ale można również w tej sprawie zgłosić się do Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej. Życzę wszystkiego dobrego i pozdrawiam serdecznie.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.