Podaję trochę szerszy zakres badania psychologiczno - pedagogicznego. Do diagnozy testu wisc-r dołąc
2
odpowiedzi
Podaję trochę szerszy zakres badania psychologiczno - pedagogicznego. Do diagnozy testu wisc-r dołączam również wyniki testów pedagogicznych. Chciałbym się dowiedzieć co dziecku może sprawić największe trudności szczególnie w szkole. Iloraz inteligencji wyszedł na poziomie 80. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności do spostrzegania szczegółów rozumienie norm i zasad społecznych wiadomości oraz wiadomości. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego przyjmują wynik przeciętny. Jeśli chodzi o zachowanie to pisze tam coś takiego Uczennica chętnie opowiada o sobie swoich odczuciach i potrzebach. Otwarta z łatwością nawiązuje kontakty społeczne. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych z tego zakresu obserwuje się braki z wcześniejszych klas szkoły podstawowej. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżeny rozwój umysłowy, obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe.
Dzień dobry,
"przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym" oznacza, że dziecku łatwiej jest myśleć słowami i rozumieć różne pojęcia, niż przewidywać np. konsekwencje zdarzeń.
"analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. " oznacza, że dziecko może mieć trudności z np. wyobrażaniem sobie trójwymiarowych obiektów, łączeniu ich, nauką geometrii
"braku deficytu fonologicznego" oznacza, że np. czytając dziecko potrafi odtworzyć słowa, które słyszało, ich brzmienie, długość dzwięku
Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady
"przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym" oznacza, że dziecku łatwiej jest myśleć słowami i rozumieć różne pojęcia, niż przewidywać np. konsekwencje zdarzeń.
"analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. " oznacza, że dziecko może mieć trudności z np. wyobrażaniem sobie trójwymiarowych obiektów, łączeniu ich, nauką geometrii
"braku deficytu fonologicznego" oznacza, że np. czytając dziecko potrafi odtworzyć słowa, które słyszało, ich brzmienie, długość dzwięku
Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
witam wyzej wymienione deficyty w następujący sposób wplyną na trudnosci szkolne dziecka 1.nrak rozumienia czytanego tekstu 2.trudnosci w pisaniu wypracowań 3.trudnosci w matematyce Sprawnosc umyslowa dziecka jest nizsza niz przeciętna a więc nalezy zlagodzic wymagania.Jest to wskazowka zarowno dla rodzicow jak i nauczycieli.Wlasciwe podejscie do dziecka umozliwi mu ukończenie szkoly podstawowej i osiągnięcie sukcesu zyciowego w innej dziedzinie niz nauka.Pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.