Problem dentystyczny, postaram się bardzo zwięźle: ponad rok temu miałam kanałowe leczenie + zakłada
1
odpowiedzi
Problem dentystyczny, postaram się bardzo zwięźle: ponad rok temu miałam kanałowe leczenie + zakładanie 3 plomby na inne zęby (prywatnie, lekarz z bardzo dobrymi opiniami, tanio nie było). Miesiąc temu zaczęło coś mnie pobolewać w tym zębie leczonym kanałowo więc udałam się na kontrolę (do innego dentysty, gdyż przeprowadziłam się w ostatnim czasie do innego miasta) . Po wykonaniu zdjęcia panoramicznego okazało się, że jeden z korzeni w tym zębie (trzeci) nie został w ogóle wypełniony (lub niewystarczajaco bo jak powiedział obecny dentysta "nie kontrastuje w ogóle" na rentgenie) a także istnieje możliwość, że jest tu też 4 kanał (górna szóstka). W poniedziałek ide na jeszcze jedno zdjęcie żeby mieć pewność co dzieje się w tym zębie i konsultacje do innego endodonty. Jestem z nim już w kontakcie i on na podstawie obecnego zdjęcia stwierdził to samo: jeden z kanałów nie został wypełniony i, że nie trzeba do tego mikroskopu żeby to stwierdzić. Oprócz tego po przeglądzie okazalo się, że wszystkie plomby, które zakładałam ponad rok temu u dentyty od kanałowego leczenia są pofałdowane i nieszczelne i należy je jak najszybciej wymienić..to akurat już zrobiłam w ubiegłym tygodniu. I pytanie do dentystów: jak Państwo byście się zachowali gdyby wrócił do was pacjent z dokumentacją, że leczenie kanałowe nie zostało poprawnie wykonane? Nie do końca mam juz zaufanie do tego lekarza i szczerze mówiąc bałabym się, żeby mi to poprawiał. Jakie mogą być możliwości rozwiązania tej sprawy? Chciałabym się przygotować do spotkania z tym dentystą. Pozdrawiam
Każdy dentysta ma obowiązkowo ubezpieczenie OC na wypadek takich sytuacji. W razie, gdy Pacjent zgłasza, że w jego opinii lekarz popełnił błąd i chce zwrotu kosztów leczenia, to ubezpieczyciel analizuje sprawę i wypłaca odszkodowanie (jeśli jest należne oczywiście).
Najlepiej skontaktować się z Rzecznikiem praw Pacjenta i z nim omówić całą sytuację oraz dowiedzieć się co robić.
Najlepiej skontaktować się z Rzecznikiem praw Pacjenta i z nim omówić całą sytuację oraz dowiedzieć się co robić.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.