Proszę o wyjaśnienie tych zwrotów zawartych w opinii. Ogólny rozwój umysłowy w dolnej granicy normy
2
odpowiedzi
Proszę o wyjaśnienie tych zwrotów zawartych w opinii. Ogólny rozwój umysłowy w dolnej granicy normy wiekowej. Co znaczy to sformułowanie? oraz obniżony rozwój elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych oraz zaburzony rozwój umiejętności fonologicznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna).
Dzień dobry, ogólny rozwój umysłowy interpretuje sie w odniesieniu do tabel wiekowych dziecka a zatem sformułowanie "w dolnej granicy normy wiekowej" oznacza, że rozwój ten mieści sie w normie ale w niższej strefie i należy to ćwiczyć aby deficyty nie pogłebiały sie. Prawdopodobnie obniżenie to wynika z osłabienia konkretnych funkcji percepcyjno- motorycznych (percepcyjne- odbieranie i przetwarzanie wrażeń za pomoca wzroku, słuchu itp a motoryczny to ruch), słuch fonemowy to np umiejetność rozrózniania głosek np s i z. natomiast analiza i synteza głoskowa to umiejętność rozkładu np wyrazu na głoski. Usprawnianiu takich deficytów służy np terapia integracji sensorycznej, terapia pedagogiczna oraz zajęcia logopedyczne.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Rozwoj tego dziecka jest w dolnej granicy normy intelektualnej.Wymaga ono cwiczen podnoszacych poziom intelektualny a takze poziom spostrzegania wzrokowego,sluchowego oraz sprawnosci ręki prawej.Jesli to dziecko z kl 1-3 wiele mozna naprawic.Powinno uczeszczac na zajecia reedukacyjne w szkole lub w poradni psychologiczno pedagogicznej albo indywidualnie z psychologiem
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.