To jest fragment opinii z poradni psychologiczno-pedagogocznej mojej 12 letniej córki. Chciałbym o w
3
odpowiedzi
To jest fragment opinii z poradni psychologiczno-pedagogocznej mojej 12 letniej córki. Chciałbym o wytłumaczenie jak duże trudności w nauce możesz mieć takie dziecko? W czym może być dobre? Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki oraz orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumienie norm i zasad społecznych zdolności do spostrzegania szczegółów oraz przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Podobnie rozwinięte są synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) rozumowanie arytmetyczne oraz pamięć słuchowa krótkoterminowa. Rozwój poniżej przeciętnej przyjmują zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz zdolność językowe (werbalizowanie definiowanie).
Dzień dobry, na wszystkie powyższe pytania i wątpliwości powinien odpowiedzieć psycholog przeprowadzający diagnozę.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry, tak jak powyższy specjalista napisał uważam że wszelkie Pani wątpliwości związane z wynikami może Pani omówić z diagnosta który
przeprowadzał badanie. Joanna Mokosa.
przeprowadzał badanie. Joanna Mokosa.
Ze względu na fakt, iż jedynie osoba przeprowadzająca badanie ma pełny ogląd funkcjonowania Pani córki (spotkała się z nią twarzą w twarz, rozmawiała, widziała na jakim poziomie funkcjonuje) do tego też specjalisty należało by kierować takie pytanie, celem uzyskania najlepszej odpowiedzi.
Z fragmentu zamieszczonego przez Panią można jednak wywnioskować, że córka może mieć największe trudności z językiem, znajomością słów i wiedzą słowną, jak np. rozumienie słów czy nazwaniem jakiejś rzeczy/zjawiska itp. Dziewczynka może łatwo zapominać to, co chwilę wcześniej usłyszała. Może mieć też trudności z dostosowaniem się do grupy/miejsca/otoczenia, a także trudność z przewidzeniem, co jej czyn na dłuższą metę spowoduje. Trudności może powodować także matematyka i rozwiązywanie zadań przez analogię.
Musi Pani jednak wiedzieć, że interpretacja wyrwana z kontekstu może być niepełna, niedokładna i narażona na błędy.
Pozdrawiam serdecznie!
Z fragmentu zamieszczonego przez Panią można jednak wywnioskować, że córka może mieć największe trudności z językiem, znajomością słów i wiedzą słowną, jak np. rozumienie słów czy nazwaniem jakiejś rzeczy/zjawiska itp. Dziewczynka może łatwo zapominać to, co chwilę wcześniej usłyszała. Może mieć też trudności z dostosowaniem się do grupy/miejsca/otoczenia, a także trudność z przewidzeniem, co jej czyn na dłuższą metę spowoduje. Trudności może powodować także matematyka i rozwiązywanie zadań przez analogię.
Musi Pani jednak wiedzieć, że interpretacja wyrwana z kontekstu może być niepełna, niedokładna i narażona na błędy.
Pozdrawiam serdecznie!
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.