W jaki sposób warunki izolacji społecznej mogą wywołać problemy adaptacyjne (i jakie one są?) u dzie
1
odpowiedzi
W jaki sposób warunki izolacji społecznej mogą wywołać problemy adaptacyjne (i jakie one są?) u dzieci nieuczeszczajcych do szkół?
Witam serdecznie. Każde dziecko w toku rozwoju potrzebuje różnych bodźców, które będą stymulowały do nabywania nowych umiejętności. Istotnym bodźcem są kontakty społeczne z rówieśnikami i dorosłymi, które dają dzieciom możliwość nauki nawiązywania kontaktów interpersonalnych, adekwatnego wyrażania swoich emocji, rozumienia i reagowania na emocje innych, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów i pojawiających się trudności. Środowisko społeczne jest bardzo ważnym czynnikiem budowania poczucia własnej wartości i tożsamości. Jest także elementem ważnym do rozwoju intelektualnego i fizycznego. Brak takiego otoczenia przez dłuższy czas może prowadzić do pojawienia się trudności o charakterze adaptacyjnym, takich, jak na przykład frustracja potrzeb, frustracja stanów emocjonalnych, brak możliwości realizacji potrzeby przynależności i samorealizacji, poczucie nudy, itp. Może to prowadzić także do obniżenia nastroju oraz niechęci do nauki. Gdy okres izolacji jest krótki, nie powinno stanowić to problemu. Jeśli jednak trwa kilka miesięcy, warto zadbać o aktywizację dziecka, aby na przykład nie doszło do wzmocnienia nadużywania Internetu, jako jedynej formy rozrywki.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.