Witam. Chciałbym zapytać co oznacza stwierdzenie inteligencjia poniżej przeciętnej. Czy 76 w skali w
2
odpowiedzi
Chciałbym zapytać co oznacza stwierdzenie inteligencjia poniżej przeciętnej. Czy 76 w skali wisc-r to bardzo niski wynik? Chciałbym również zapytać co to funkcje poznawcze i funkcje percepcjino - motoryczne. Jaka jest różnica pomiędzy nimi?
Dzień dobry,
Ogólny poziom inteligencji na poziomie niższym niż przeciętny, jest to w badaniach inteligencji wynik ( zarówno wynik w skali słownej jak i bezsłownej), wskazujący na niższy niż przeciętny poziom funkcjonowania intelektualnego i społecznego. Jeśli odnosi się do badanych dzieci to możemy mówić, że mają osłabione różne zdolności (choć nie zawsze mają zaburzone te same funkcje poznawcze). Te dzieci przejawiają różnego typu zaburzenia:
- zaburzenia myślenia słowno - pojęciowego, a więc tego, na którym przede wszystkim bazuje nauka szkolna
-małą samodzielność w myśleniu
- wolniejsze tempo pracy i uczenia się
- trudności w koncentracji uwagi przez dłuższy czas.
Ze względu na powyższe cechy konieczne jest wobec tych dzieci zastosowanie metod ułatwiających im opanowanie materiału. Dzieci te, bowiem nie kwalifikują się do szkoły specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie, a program szkoły ogólnodostępnej jest dla nich trudny, a przede wszystkim zbyt szybko realizowany.
Procesy poznawcze (funkcje poznawcze), to zespół procesów, dzięki którym odbieramy informacje z otoczenia, należą do nich uwaga, pamięć, wrażenia i spostrzeżenie świata przy pomocy zmysłów , orientacja w schemacie ciała (prawa i lewa strona) i przestrzeni, myślenie.
Zdolności (funkcje) percepcyjno –motoryczne to krótko mówiąc współdziałanie procesów poznawczych i czynności ruchowych, np. przy pisaniu ze słuchu to współdziałanie uwagi, analizy i syntezy wzrokowej, słuchowej oraz ruch ręki piszącej.
Jeśli informację te znalazły się na opinii to warto udać się do psychologa, który badał tę osobę, by w odniesieniu to niej wyjaśnił zapis w opinii.
Pozdrawiam
Roksana Owczarek
Ogólny poziom inteligencji na poziomie niższym niż przeciętny, jest to w badaniach inteligencji wynik ( zarówno wynik w skali słownej jak i bezsłownej), wskazujący na niższy niż przeciętny poziom funkcjonowania intelektualnego i społecznego. Jeśli odnosi się do badanych dzieci to możemy mówić, że mają osłabione różne zdolności (choć nie zawsze mają zaburzone te same funkcje poznawcze). Te dzieci przejawiają różnego typu zaburzenia:
- zaburzenia myślenia słowno - pojęciowego, a więc tego, na którym przede wszystkim bazuje nauka szkolna
-małą samodzielność w myśleniu
- wolniejsze tempo pracy i uczenia się
- trudności w koncentracji uwagi przez dłuższy czas.
Ze względu na powyższe cechy konieczne jest wobec tych dzieci zastosowanie metod ułatwiających im opanowanie materiału. Dzieci te, bowiem nie kwalifikują się do szkoły specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie, a program szkoły ogólnodostępnej jest dla nich trudny, a przede wszystkim zbyt szybko realizowany.
Procesy poznawcze (funkcje poznawcze), to zespół procesów, dzięki którym odbieramy informacje z otoczenia, należą do nich uwaga, pamięć, wrażenia i spostrzeżenie świata przy pomocy zmysłów , orientacja w schemacie ciała (prawa i lewa strona) i przestrzeni, myślenie.
Zdolności (funkcje) percepcyjno –motoryczne to krótko mówiąc współdziałanie procesów poznawczych i czynności ruchowych, np. przy pisaniu ze słuchu to współdziałanie uwagi, analizy i syntezy wzrokowej, słuchowej oraz ruch ręki piszącej.
Jeśli informację te znalazły się na opinii to warto udać się do psychologa, który badał tę osobę, by w odniesieniu to niej wyjaśnił zapis w opinii.
Pozdrawiam
Roksana Owczarek
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry. Otrzymał Pan dość obszerną odpowiedź powyżej. Jest także dużo informacji i kompetentnych artykułów w Internecie (...). Ja zwrócę uwage na potrzebę omówienia wątpliwości ze specjalistą stawiającym rozpoznanie. Ważne jest to w kontekście podjęcia adekwatnych metod wspierania rozwoju. Empatyczny kontakt i opieka w aspekcie omawianych problemów rozwojowych są ważne. Pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.