Witam. Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki badań psychologicznych? Badanie testem wisc-r wykaza

2 odpowiedzi
Witam. Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki badań psychologicznych? Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się granicach inteligencji niższej niż przeciętna i jest nieharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych zdolności należą rozumienie norm i zasad społecznych synteza danych spostrzeżeniowych (ujmownie relacji część całość) zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) wiadomości orientacja wyobraźnia i wizylalizacja przestrzenna oraz tempo ucznia się wzrokowo ruchowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wyniki na poziomie normy wiekowej. Nie znacznie obniżona jest zdolność do klasyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie). Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej zdolności do spostrzeżenia szczegółów rozumowanie arytmetycznym oraz myśleniu przyczynowo - skutkowym w oparciu o materiał graficzny. Jak funkcjonuje i myśli taka osoba?
Wyniki oznaczają, że aktualny rozwój intelektualny badanej osoby jest niższy, niż u innych osób w tym samym wieku. Ponadto poszczególne funkcje nie rozwijają się równomiernie. Taka osoba będzie gorzej funkcjonowała w szkole, bo deficyty myślenia i pamięci prawdopodobnie przełożą się na braki wiedzy i umiejętności szkolnych, oceny, itp...

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Analizując testy psychologiczne warto mieć na uwadze cel, w jakim zostały wykonane. W przypadku opisywanego testu, celem mogło być na przykład diagnozowanie niepowodzeń szkolnych. Odpowiadając na pytanie "jak myśli taka osoba", należy przypomnieć, iż wyróżniamy wiele aspektów myślenia: myślenie przyczynowo-skutkowe, przez analogie, abstrakcyjne itp. Z wyżej wymienionych wyników możemy wnioskować o nieharmonijnym rozwoju tych procesów, a zatem są takie aspekty myślenia, które kształtują się, statystycznie ujmując, jak u większości rówieśników, lecz są i takie, które rozwijają się wolniej. Z przekazanych danych widzimy, iż badana osoba może lepiej poradzić sobie z zadaniami wymagającymi wyobraźni przestrzennej, niż z zadaniami wymagającymi skrupulatnych obliczeń. Być może też trudniej jest jej przewidzieć konsekwencje zdarzeń, jeśli obniżone jest myślenie przyczynowo-skutkowe? Gorzej może także radzić sobie w zadaniach wymagających dokładnej analizy szczegółów, niż w zadaniach mniej precyzyjnych. Warto mieć to na uwadze planując dalszą ścieżkę edukacji ucznia. Dokładniejszą odpowiedź na pytania: "jak funkcjonuje taka osoba" można znaleźć dopiero odnosząc wyniki testu do codziennych obserwacji dotyczących zachowań i trudności. Wtedy test odpowie na pytanie jakie są np. mocne strony i jakie funkcje umysłowe wspierać, by przeciwdziałać zgłaszanym trudnościom. Warto pamiętać, iż procesy intelektualne można rozwijać poprzez regularne wykonywanie zadań rozwijających dany aspekt myślenia.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.