Witam. Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki badań psychologicznych? Badanie testem wisc-r wykaza
2
odpowiedzi
Witam. Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki badań psychologicznych? Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się granicach inteligencji niższej niż przeciętna i jest nieharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych zdolności należą rozumienie norm i zasad społecznych synteza danych spostrzeżeniowych (ujmownie relacji część całość) zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) wiadomości orientacja wyobraźnia i wizylalizacja przestrzenna oraz tempo ucznia się wzrokowo ruchowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wyniki na poziomie normy wiekowej. Nie znacznie obniżona jest zdolność do klasyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie). Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej zdolności do spostrzeżenia szczegółów rozumowanie arytmetycznym oraz myśleniu przyczynowo - skutkowym w oparciu o materiał graficzny. Jak funkcjonuje i myśli taka osoba?
Wyniki oznaczają, że aktualny rozwój intelektualny badanej osoby jest niższy, niż u innych osób w tym samym wieku. Ponadto poszczególne funkcje nie rozwijają się równomiernie. Taka osoba będzie gorzej funkcjonowała w szkole, bo deficyty myślenia i pamięci prawdopodobnie przełożą się na braki wiedzy i umiejętności szkolnych, oceny, itp...
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Analizując testy psychologiczne warto mieć na uwadze cel, w jakim zostały wykonane. W przypadku opisywanego testu, celem mogło być na przykład diagnozowanie niepowodzeń szkolnych. Odpowiadając na pytanie "jak myśli taka osoba", należy przypomnieć, iż wyróżniamy wiele aspektów myślenia: myślenie przyczynowo-skutkowe, przez analogie, abstrakcyjne itp. Z wyżej wymienionych wyników możemy wnioskować o nieharmonijnym rozwoju tych procesów, a zatem są takie aspekty myślenia, które kształtują się, statystycznie ujmując, jak u większości rówieśników, lecz są i takie, które rozwijają się wolniej. Z przekazanych danych widzimy, iż badana osoba może lepiej poradzić sobie z zadaniami wymagającymi wyobraźni przestrzennej, niż z zadaniami wymagającymi skrupulatnych obliczeń. Być może też trudniej jest jej przewidzieć konsekwencje zdarzeń, jeśli obniżone jest myślenie przyczynowo-skutkowe? Gorzej może także radzić sobie w zadaniach wymagających dokładnej analizy szczegółów, niż w zadaniach mniej precyzyjnych. Warto mieć to na uwadze planując dalszą ścieżkę edukacji ucznia. Dokładniejszą odpowiedź na pytania: "jak funkcjonuje taka osoba" można znaleźć dopiero odnosząc wyniki testu do codziennych obserwacji dotyczących zachowań i trudności. Wtedy test odpowie na pytanie jakie są np. mocne strony i jakie funkcje umysłowe wspierać, by przeciwdziałać zgłaszanym trudnościom. Warto pamiętać, iż procesy intelektualne można rozwijać poprzez regularne wykonywanie zadań rozwijających dany aspekt myślenia.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.