Witam. Czy te wyniki badań oznaczają że u dziecka występuje dysleksja? Czyta płynie w przeciętnym te

2 odpowiedzi
Witam. Czy te wyniki badań oznaczają że u dziecka występuje dysleksja? Czyta płynie w przeciętnym tempie z nielicznymi błędami typu przekręcanie wyrazów zmiana litery lub brzmienia końcówek domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumnie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze zauważa się występowanie błędów o zróżnicowanym charakterze - niska świadomość ortograficzna - typowo osłabienia percepcjia słuchowa i umiejętności fonoloficzne (słuch fonemenowy analiza i synteza gloskowkoa pamięć fonoloficzna) - typowo słuchowo - wzrokowo zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się braki z lat wcześniej dotyczących między innymi działań na ułamkach zwykłych i dziesietnych mnożenia i dzielnie pisemnego oraz podstaw geometrii.
Dzień dobry,

rozumiem, że chciałby/chciałby Pan/Pani nazwać jakąś nazwą powyższe wyniki. Jednak wydaje mi się, że czy to czy jest to dysleksja czy nie jest kwestią drugorzędną. W wynikach jest opisane z jakimi problemami zmaga się córka i nimi należałoby się zająć podejmując współpracę z psychologiem z np.: poradni psychologiczno-pedagogicznej lub prywatnie.

Z poważaniem.
Adam Zajączkowski

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry, opisane trudności mogą wskazywać na występowanie dysleksji rozwojowej, ale nie muszą. Dysleksja rozumiana jest w prawie oświatowym jako specyficzne trudności w uczeniu się - czyli trudności, które nie są uogólnione i nie wynikają np. z obniżonych możliwości intelektualnych, czy z niewystarczającej ilości treningu. O tym, czy stwierdza się u dziecka występowanie dysleksji rozwojowej, decydują specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznej na podstawie przeprowadzonych badań. Jeśli opisanych trudności nie nazwali w opinii dysleksją, być może upatrują podłoża gdzie indziej albo chcieliby jeszcze raz ocenić dziecko w starszej klasie, po wdrożeniu ćwiczeń. Na pewno warto zapisać dziecko na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (terapię pedagogiczną) w szkole lub w poradni, co pomoże mu skuteczniej mierzyć się z trudnościami edukacyjnymi.

Pozdrawiam serdecznie,
Anna Przewłócka

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.