Witam mam do państwa pytanie na temat upośledzenie umysłowego w stopniu lekkim ponieważ byłem badany
3
odpowiedzi
Witam mam do państwa pytanie na temat upośledzenie umysłowego w stopniu lekkim ponieważ byłem badany w poradni trzykrotnie za pierwszym razem mój iloraz inteligencji mieścił się w normie intelektualnej po czterech latach podczas drugiego badania diagnoza wskazywała na wynik graniczny upośledzenia umysłowego i wtedy podczas trzeciej próby wieku 16 lat jak uczęszczałem do szkoły zawodowej w poradni dniagnoza wskazywała na lekką niepełnosprawność intelektualną moje pytanie jest następujące czy to jest w ogóle możliwe żeby podczas trzeciej próby dopiero wykryto niepełnosprawność? Dodam że aktualnie posiadam prawo jazdy kategorii B normalnie funkcjonuje w życiu czasami mam problemy z myśleniem widzę to sam po sobie że potrzebuję np. Chwilę pomyśleć domyślić się
Dzień dobry, jest to możliwe - po to powtarza się pomiary.
Tego typu parametry się zmieniają na przestrzeni lat. W ogóle się zmieniamy i mimo powszechnego przekonania, że takie określenia przyklejają się na stałe.
Wiele osób potrafi funkcjonować całkiem dobrze mimo różnych definicji czy diagnoz.
Ważne jest wg mnie korzystanie ze wsparcia specjalistów mających przekonania o tym, że możliwości dobrego, szczęśliwego życia są duże, że możliwy jest jest rozwój takich osób itp.
Wiele osób czasem potrzebuje pomyśleć, czy nie od razu wszystko kojarzy itp.
Pozdrawiam i życzę dobrego życia w otoczeniu osób realistycznie ale i optymistycznie w Pana wierzących, wspierających itp.
Jacek Czapski
Tego typu parametry się zmieniają na przestrzeni lat. W ogóle się zmieniamy i mimo powszechnego przekonania, że takie określenia przyklejają się na stałe.
Wiele osób potrafi funkcjonować całkiem dobrze mimo różnych definicji czy diagnoz.
Ważne jest wg mnie korzystanie ze wsparcia specjalistów mających przekonania o tym, że możliwości dobrego, szczęśliwego życia są duże, że możliwy jest jest rozwój takich osób itp.
Wiele osób czasem potrzebuje pomyśleć, czy nie od razu wszystko kojarzy itp.
Pozdrawiam i życzę dobrego życia w otoczeniu osób realistycznie ale i optymistycznie w Pana wierzących, wspierających itp.
Jacek Czapski
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Tak, to możliwe. Wyniki testów na inteligencję można zmienić w czasie z różnych powodów,
Różnice w testach, rozwój i środowisko, wystepowanie okreslonych objawow.
niepełnosprawność intelektualna jest diagnozowana na podstawie kilku kryteriów: Wynik testu, Trud, objawy. funkcjonowanie w życiu.
Różnice w testach, rozwój i środowisko, wystepowanie okreslonych objawow.
niepełnosprawność intelektualna jest diagnozowana na podstawie kilku kryteriów: Wynik testu, Trud, objawy. funkcjonowanie w życiu.
Dzień dobry.
Taka sytuacja jest możliwa, choć zdarza się rzadko. Jeśli w istocie to ostatnie badanie inteligencji przedstawia stan faktyczny, może to wynikać z kilku przyczyn:
1. We wczesnym dzieciństwie trudniej uchwycić objawy niepełnosprawności intelektualnej. Od starszych dzieci wymaga się więcej w kwestiach intelektualnych i społecznych, zatem łatwiej jest określić, czy jednostka je spełnia czy nie.
2. Badania mogły wcześniej być wykonane niewłaściwie lub niewłaściwymi narzędziami diagnostycznymi lub osoba im poddana mogła zwyczajnie "nie być w formie" - dziecko niewyspane, rozdrażnione, znudzone, z trudnościami w koncentracji.
Warto sprawdzić w jakim obszarze badanie wykazało gorsze wyniki - rozwiązywanie problemów logicznych, kompetencje społeczne, samodzielność. Być może tylko jeden z nich wymaga pracy lub da się go skompensować (uzupełnić, zamienić) czymś innym.
Pozdrawiam serdecznie,
Marzena Pietrusińska
Taka sytuacja jest możliwa, choć zdarza się rzadko. Jeśli w istocie to ostatnie badanie inteligencji przedstawia stan faktyczny, może to wynikać z kilku przyczyn:
1. We wczesnym dzieciństwie trudniej uchwycić objawy niepełnosprawności intelektualnej. Od starszych dzieci wymaga się więcej w kwestiach intelektualnych i społecznych, zatem łatwiej jest określić, czy jednostka je spełnia czy nie.
2. Badania mogły wcześniej być wykonane niewłaściwie lub niewłaściwymi narzędziami diagnostycznymi lub osoba im poddana mogła zwyczajnie "nie być w formie" - dziecko niewyspane, rozdrażnione, znudzone, z trudnościami w koncentracji.
Warto sprawdzić w jakim obszarze badanie wykazało gorsze wyniki - rozwiązywanie problemów logicznych, kompetencje społeczne, samodzielność. Być może tylko jeden z nich wymaga pracy lub da się go skompensować (uzupełnić, zamienić) czymś innym.
Pozdrawiam serdecznie,
Marzena Pietrusińska
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.