Witam, mam następujące pytania. Mój szef wszędzie widzi nasze spiski. Jak coś się nie udaje, to nasz
3
odpowiedzi
Witam, mam następujące pytania. Mój szef wszędzie widzi nasze spiski. Jak coś się nie udaje, to nasza wina, jak coś zawali, to zwala to
na nas, jak czegoś nie wiemy, to wyzywa nas od durniów. Wszystko mu się nie podoba, wszystko
robimy źle. Moim zdaniem on ma kłopot z sobą, ale nie wiem jak mu to powiedzieć. Czy jest jakiś
sposób, żeby zrozumiał, że nie mamy żadnej złej woli, tylko on tak to widzi i że to zupełnie nieprawda?
na nas, jak czegoś nie wiemy, to wyzywa nas od durniów. Wszystko mu się nie podoba, wszystko
robimy źle. Moim zdaniem on ma kłopot z sobą, ale nie wiem jak mu to powiedzieć. Czy jest jakiś
sposób, żeby zrozumiał, że nie mamy żadnej złej woli, tylko on tak to widzi i że to zupełnie nieprawda?
Dzień dobry! Pierwsza rzecz jaka uderza mnie w tym pytaniu to kwestia wyzywania pracowników "od durniów". Szef nie ma prawa tak traktować swoich podwładnych i tu jest potrzebny wyraźny sprzeciw pracowników, który można wyrazić podczas spotkania z przełożonym. Na początek warto byłoby w porozumieniu z innymi pracownikami zaaranżować spotkanie z przełożonym. Jego celem byłoby wyeksponowanie destrukcyjnych postaw i zachowań przełożonego, które psują motywację do pracy i są formą przemocy psychicznej. Pracownicy wspólnie i spokojnie powinni się sprzeciwić takiemu traktowaniu . Mogą również zaproponować dialog o tym, co szwankuje we współpracy i jak to możecie wspólnie usprawnić aby praca była bardziej efektywna. Oczekiwałbym, że przełożony natychmiast wycofa się z tych zachowań, bo to niszczy firmę. Pracownicy nie mogą być ofiarami trudności przeżywanych przez przełożonego. Rodzi mi się w głowie duży znak zapytania dot. podstawowych kompetencji przełożonego do zarządzania pracą innych ludzi. Jeżeli ta interwencja nie przyniesie skutku - warto rozmawiać szczebel wyżej - o ile struktura firmy daje takie możliwości. W porządkowanie trudnej relacji pracowników z przełożonym można zaangażować zewnętrznego psychologa z doświadczeniem w zarządzaniu zespołem. Pozwoli to dokonać bardziej szczegółowej diagnozy prawdziwych przyczyn konfliktu. Powodzenia!
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Na problem można spojrzeć z kilku punktów widzenia.Z perspektywy organizacyjnej najlepiej byłoby - np podczas zebrania zespołu - omówić problem, wyznaczyć lub przypomnieć najważniejsze zasady i granice. Jednak - jak mi się wydaje - opisana sytuacja ma głębszą przyczynę, a jest nią zaburzona osobowość przełożonego. Wiele jego zachowań na charakter gier prześladowczych i dlatego interwencja wyłącznie na poziomie organizacyjnym może okazać sie nieskuteczna. Myślę, że warto z problemem zwrócić sie do działu HR i sprawić by oni omówili problem i zasugerowali terapię. Bo faktycznie wydaje sie ona bardzo wskazana.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Jestem przekonany, że można wypracować co najmniej kilka różnych strategii postępowania:
1. próba rozmowy z szefem, poprzedzona ustaleniem z zespołem sposobu komunikacji z nim z tej sprawie. Wtedy w imieniu zespołu ważne jest pytanie czy chciałby uzyskać informację zwrotną od zespołu z intencją poprawienia współpracy. co zespołowi pomoże więcej działań i przygotowanie komunikatu od całego zespołu,
2. Komunikacja poprzez osoby trzecie co do których macie jako zespół zaufanie np. HR
3. Jeśli jest w zespole osoba którą ten szef szczególnie ceni czy szanuje ważne by ona była zaangażowana w cały proces
Chyba bym nie próbował tu działać w pojedynkę, jeśli reszta zespołu nie zechce brać w tym udziału, trzeba podejść do tego jeszcze inaczej.
1. próba rozmowy z szefem, poprzedzona ustaleniem z zespołem sposobu komunikacji z nim z tej sprawie. Wtedy w imieniu zespołu ważne jest pytanie czy chciałby uzyskać informację zwrotną od zespołu z intencją poprawienia współpracy. co zespołowi pomoże więcej działań i przygotowanie komunikatu od całego zespołu,
2. Komunikacja poprzez osoby trzecie co do których macie jako zespół zaufanie np. HR
3. Jeśli jest w zespole osoba którą ten szef szczególnie ceni czy szanuje ważne by ona była zaangażowana w cały proces
Chyba bym nie próbował tu działać w pojedynkę, jeśli reszta zespołu nie zechce brać w tym udziału, trzeba podejść do tego jeszcze inaczej.
Sugeruję wizytę: Konsultacja online - 200 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.