Witam, mam problem z 7 letnim synem. W tym roku rozpoczął naukę w pierwszej klasie. I zostaliśmy wła
2
odpowiedzi
Witam, mam problem z 7 letnim synem. W tym roku rozpoczął naukę w pierwszej klasie. I zostaliśmy właśnie wezwani na rozmowę ponieważ, syn przeszkadza podczas lekcji. Chodzi po klasie, podchodzi do innych uczniów, wygłupia się, odmawia wykonywania kaligrafi. Inne zadania wykonuje bez żadnego problemu, dużo szybciej niż inne dzieci i później nudzi się i przeszkadza. Kategorycznie odmawia pisania literek, ale np. Pisze bez problemu wyrazy i zdania. Moje dziecko zaczęło czytać w wieku 5 lat. Ma wiedzę na każdy temat i w domu rozwiązuje zadania dla starszych klas, mnoży, dzieli, zna mapę, planety itd. Potrafi się skupić na czytaniu książki, układaniu trudnych puzzli, czy klocków. Nie ma problemu z nawiązywaniem kontaktu z dziećmi, w przedszkolu czy na placu zabaw wymyślał zabawy i zarządzał kto co ma robić( przeważnie dzieci to akceptowały) ma bardzo dobrą pamięć. Jest bardzo wrażliwy i empatyczny. Okazuje każde emocje, czasem w sposób przesadny. Jest bardzo samodzielny. Sam wychodzi na plac zabaw ze swoją młodszą siostrą( widzę ich z okna) potrafi sobie zrobić coś do jedzenia typu kanapki, czy nawet naleśniki( ja muszę tylko usmażyć) w domu rzadko się nie słucha, owszem dyskutuje i podaje swoje argumenty, jeśli czegoś zrobić nie chce, ale w końcu idzie i to robi. Gdzieś przez głowę przeszła mi myśl, że może mieć ADHD, ale potrafi się skupić na pracy wymagającej myślenia, potrafi czekać na swoją kolej, a mimo to na lekcji chodzi po klasie i nie może usiedzieć w ławce.
Rozumiem, jak trudna może być dla Pani sytuacja związana z synem. Opisuje Pani dziecko o wyjątkowo rozwiniętych umiejętnościach poznawczych i wrażliwości emocjonalnej. To wspaniałe, że syn ma tak szerokie zainteresowania i potencjał. Wydaje się, że jest to inteligentne i twórcze dziecko, które potrzebuje odpowiedniego wsparcia i wyzwań, by rozwijać swój potencjał.
Jednak, tak jak Pani zauważyła, są pewne trudności, zwłaszcza w kontekście zachowania w szkole. Ważne jest, aby znaleźć sposób na przekucie tej energii i zainteresowań, aby przynosiły one pozytywne rezultaty także w kontekście edukacji szkolnej.
Warto rozważyć rozmowę z psychologiem lub specjalistą, który może przeprowadzić odpowiednie badania i ewentualnie zdiagnozować ewentualne trudności, jakie może napotykać syn. Jednak, zachęcam także do poszukiwania możliwości dodatkowych wyzwań i rozwijania jego pasji, co może pomóc w utrzymaniu zainteresowania oraz skupienia na lekcjach.
Proszę pamiętać, że każde dziecko ma indywidualne potrzeby i tempo rozwoju. Ważne jest, aby znaleźć równowagę między rozwijaniem potencjału, a jednoczesnym wspieraniem w trudniejszych momentach.
Zapraszam na moje leśne zajęcia terapii i uważności w lesie dla dzieci (od stycznia). W trakcie programu dzieci mają mnóstwo przestrzeni na regulację układu nerwowego w sprzyjającym naturalnym środowisku i życzliwej grupie, uczą się jak współpracować i komunikować się. Jednocześnie rodzice z moim wsparciem pracują nad wzmacnianiem własnej uważności i dzięki temu są w stanie lepiej wspierać swoje dzieci w różnorodnych wyzwaniach.
Jednak, tak jak Pani zauważyła, są pewne trudności, zwłaszcza w kontekście zachowania w szkole. Ważne jest, aby znaleźć sposób na przekucie tej energii i zainteresowań, aby przynosiły one pozytywne rezultaty także w kontekście edukacji szkolnej.
Warto rozważyć rozmowę z psychologiem lub specjalistą, który może przeprowadzić odpowiednie badania i ewentualnie zdiagnozować ewentualne trudności, jakie może napotykać syn. Jednak, zachęcam także do poszukiwania możliwości dodatkowych wyzwań i rozwijania jego pasji, co może pomóc w utrzymaniu zainteresowania oraz skupienia na lekcjach.
Proszę pamiętać, że każde dziecko ma indywidualne potrzeby i tempo rozwoju. Ważne jest, aby znaleźć równowagę między rozwijaniem potencjału, a jednoczesnym wspieraniem w trudniejszych momentach.
Zapraszam na moje leśne zajęcia terapii i uważności w lesie dla dzieci (od stycznia). W trakcie programu dzieci mają mnóstwo przestrzeni na regulację układu nerwowego w sprzyjającym naturalnym środowisku i życzliwej grupie, uczą się jak współpracować i komunikować się. Jednocześnie rodzice z moim wsparciem pracują nad wzmacnianiem własnej uważności i dzięki temu są w stanie lepiej wspierać swoje dzieci w różnorodnych wyzwaniach.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
Jeśli przeszła przez głowę myśl o ADHD, warto udać się do poradni w celu pogłębienia badań. Rozmowa oraz testy przesiewowe pozwolą na pogłębienie badań, opis funkcji poznawczych oraz określenie funkcji danego zachowania. Kontakt ze specjalistą umożliwi większy wgląd w sytuację.
Jeśli przeszła przez głowę myśl o ADHD, warto udać się do poradni w celu pogłębienia badań. Rozmowa oraz testy przesiewowe pozwolą na pogłębienie badań, opis funkcji poznawczych oraz określenie funkcji danego zachowania. Kontakt ze specjalistą umożliwi większy wgląd w sytuację.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.