Witam. Mam problem z swoją córkę. Będzie powtarzać klasę 7 szkoły podstawowej . Ponieważ ma opinię z
1
odpowiedzi
Mam problem z swoją córkę. Będzie powtarzać klasę 7 szkoły podstawowej . Ponieważ ma opinię z poradni psychologiczno-pedagogiczną i nauczyciele się nadnją litowali porostu nie chcieli żeby powtórzyła klasę ale w tym roku stracili do niej nerwry i córka otrzymała 3 oceny niedostateczne. Czy nauczyciele mają prawo postawić dziecku z opinią ppp w szkole podstawowej ocenę niedostateczną? Opinia wygląda mniej więcej tak. W wyniku przeprowadzonehp badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna rozwój nieharmoniny przewaga myślenia slowono - pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spistrzeżeniowych (ujmowanie relacji cześć całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są zdolności do spostrzeżgania szczegółów rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz trwałość pamięci werbalnej. Jedynie zdolności do klasyfikowania (absteahowanie uogólnionianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowego przyjmują wyniki przeciętne. Dzięki braku deficytu fonologicznego oraz dobremu tempu szybkiego nazywania uczennica najlepiej opanowała technikę głośnego czytania. Czyta w przeciętnym tempie w sposób płynny z właściwą intonsciją. W dalszym ciągu ma trudności w zrozumieniu i zapamietaniu czytanych informacji. Konstrujac samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności sprawia uczennicy opanowanie podstawowych technik matematycznych nie opanowała działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia dzielenie dodawanie i odejmowania pisemnego podstaw geometrii itp. Nie podejmuje próby rozwiązywania zadań z treścią. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidulanych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżony rozwój umysłowy obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe.
Tutaj jest dużo pracy: zarówno przez córkę, przez pedagogów, jak i w domu. Według mnie konieczne wsparcie także psychologiczne (może w szkole z racji opinii jest taka możliwość?).
Według mnie to nie kwestia "kary" - rozpatrywałabym to pod kątem tego, że jest to szansa dla córki na lepsze przyswojenie materiału. Zbliżają się egzaminy 8-klasisty i wydaje mi się, że nauczyciele myślą pod tym kątem - z jednej strony wyniki szkoły, a z drugiej - jakoś córka musi do nich podejść, a być może powtarzanie materiału po raz kolejny (zresztą bardzo obszernego, nie ukrywajmy) może potencjalnie dać jej więcej ścieżek do wyboru w przyszłości.
Jest to trudne zarówno dla niej, jak i dla Was, jako rodziców - więc proszę, najpierw zadbajcie o wsparcie psychologiczne dla Was, jako rodziców i dla swojej córki, a potem ustalcie plan działania pod kątem tego, co możecie zrobić, aby wyrównać potencjalne braki w jak najlepszy możliwy sposób (bo trudno powiedzieć, na ile będzie to możliwe). Porozmawiajcie z nauczycielami: może to kwestia chodzenia na zajęcia pozalekcyjne, gdzie się na niej skupią, a może kwestia dodatkowych ćwiczeń w domu - gdzie skupienie będzie na materiale, który jest podstawą-postaw i brak jego znajomości utrudnia poznanie obecnych zagadnień?
Według mnie to nie kwestia "kary" - rozpatrywałabym to pod kątem tego, że jest to szansa dla córki na lepsze przyswojenie materiału. Zbliżają się egzaminy 8-klasisty i wydaje mi się, że nauczyciele myślą pod tym kątem - z jednej strony wyniki szkoły, a z drugiej - jakoś córka musi do nich podejść, a być może powtarzanie materiału po raz kolejny (zresztą bardzo obszernego, nie ukrywajmy) może potencjalnie dać jej więcej ścieżek do wyboru w przyszłości.
Jest to trudne zarówno dla niej, jak i dla Was, jako rodziców - więc proszę, najpierw zadbajcie o wsparcie psychologiczne dla Was, jako rodziców i dla swojej córki, a potem ustalcie plan działania pod kątem tego, co możecie zrobić, aby wyrównać potencjalne braki w jak najlepszy możliwy sposób (bo trudno powiedzieć, na ile będzie to możliwe). Porozmawiajcie z nauczycielami: może to kwestia chodzenia na zajęcia pozalekcyjne, gdzie się na niej skupią, a może kwestia dodatkowych ćwiczeń w domu - gdzie skupienie będzie na materiale, który jest podstawą-postaw i brak jego znajomości utrudnia poznanie obecnych zagadnień?
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.