Witam. Mam problem z swoją córkę która uczęszcza do czwartej klasy szkoły podstawowej. Otrzymała pro

2 odpowiedzi
Witam. Mam problem z swoją córkę która uczęszcza do czwartej klasy szkoły podstawowej. Otrzymała promocjię do klasy piątej chociaż nie wiem czy jej to pomoże czy zaszkodzi. Magda nie umie czytać robi to w sposób bardzo wolny składając litery bardzo często myli litery i zmienia je przy pisaniu jak i czytaniu z matematyką w cale nie jest lepiej przekręca cyfry np. 98 zamiast 89. Nie rozumie prostych zadań z treścią. Nie zna tabliczki możnia. Na języku polskim nie jest w stanie napisać wypracowania w których nie ma błędów gramatycznych często pisze zdania typu np.dzisiaj rano wstałam i do okna podeszłam. Jednak trzeba przyznać że potrafi napisać bardzo dużo i wymyśla ciekawe opowdaniania pod względem treści. Litery pisze niekształtne ale można odczytać co napisała. Z przczytanego tekstu nie wiele rozumie a właściwie do nic. Największe problemy ma z matematyką i językiem polskim to właśnie z tych przedmiotów miała dostać ocenę niedostateczną na koniec. Z pozostałych przedmiotów otrzymuje oceny dopuszczające. Ma opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w której stwierdzono obniżony rozwój umysłowy deficyty funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe z początkowych klas. Opini o specyficznych trudnościach w nauce jej nie dadzą ze względu na to że stwierdzono u niej rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Pani badająca poinformowała mnie że w teście wisc-r Magdzie wyszedł wynik 77 i że dziecko nie ma upośledzenia umysłowego tylko jest na pograniczu normy. A więc do nauczania specjalnego się nie kwalifikuje chociaż nie wiem czy nie było by to dla niej lepsze rozwiązanie bo w szkole normalnej sobie wogóle nie radzi a ja nie mogę już na to patrzeć. Opinia wygląd mniej więcej tak. W wyniku przeprowadzonehp badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest nieharmoniny. Najsłabiej rozwinięte są zdolności do spostrzeżgania szczegółów rozumowanie arytmetyczne synteza danych spistrzeżeniowych (ujmowanie relacji cześć całość) oraz trwałość pamięci werbalnej. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Rozwój poniżej przeciętnej przyjmują zdolności uczenia się wzrokowo ruchowego orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestraszonna zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolności do klasyfikowania (absteahowanie uogólnionianie porównywanie). Jedynie antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego przyjmuje wynik przeciętny. W wyniku badania pedagogicznego stwierdzono bardzo wolne tempo czytania i pisania brak zrozumienia i zapamiętania czytanych treści liczne błędy w pisowni nie znajomość zasad poprawnej pisowni popełnianie błędów gramatycznych obniżony rozwój umiejętności fonoloficznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głosowa pamięć fonologiczna) liczne braki programowe z matematyki z początkowych klas. Pomagam jej w nauce. Uczy się naprawdę dużo i widzę że ona chce ale nie może. Ciągle dostaje 2 i 1. Chodziła na zajęcia wyrównawcze ale nie wiele to pomogło.Miła korepetycje ale nic się po tym nie zmieniło. Boję się jak ona sobie poradzi w piątej klasie. Jak mam jej pomóc?
Dzień dobry,
kiedy córka była badana w poradni? Dobrze jest powtórzyć badanie po około dwóch latach. Rzeczywiście w przypadku inteligencji poniżej przeciętnej nie stwierdza się dysleksji rozwojowej, ponieważ przyczyny trudności szkolnych upatruje się właśnie w poziomie inteligencji. Jednakże ważne i wiążące dla szkoły są zalecenia dla nauczycieli, które są napisane w opinii. Czy w tej opinii co posiada Pana/Pani córka są uwzględnione zalecenia dla nauczycieli? Czy szkoła stosuje się do tych zaleceń? Czy są zalecenia dla rodziców? Jeśli mimo stosowania się do zaleceń zarówno przez szkołę jak i rodziców ma Pan/Pani wrażenie, że nic nie pomaga, a problemy się pogłębiają warto wrócić do poradni psychologiczno - pedagogicznej i zastanowić się wspólnie z psychologiem i pedagogiem jak można jeszcze pomóc córce. Do poradni może Pan/Pani zgłosić córkę jako rodzic, nie trzeba czekać na to aby szkoła wysłała. Pozdrawiam serdecznie

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam, po przeprowadzonym szeregu badań na końcu powinny znaleźć się zalecenia. Zarówno dla rodziców jak i szkoły/nauczycieli. Zakładam, że obydwie strony stosują się do zaleceń. W sytuacji gdy mimo tego nie widać poprawy a problemy przybierają na sile zachęcam do ponownego kontaktu z PPP.
Pozdrawiam

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.