Witam. Mam problem z swoją uczennicę wiem że są już prawie wakacjie ale po wakacjach też będę ją ucz
2
odpowiedzi
Witam. Mam problem z swoją uczennicę wiem że są już prawie wakacjie ale po wakacjach też będę ją uczyć o ile zostanie w naszej szkole. Jestem jej wychowczynią i nauczycielką j. polskiego. Dziewczynka w tym roku uczęszała do pierwszej klasy technikum gastronomicznego i nie przeszła do następnej klasy. Uczennica nie chcę nawiązywać kontaktu z rówieśnikami ani z nauczycielami. Odzywała się tylko w tedy gdy było to już naprawdę konieczne. Jednak myślę że w przypadku tej uczennicy ważniejsze są jej trudności w nauce. Uczennica uciekła z lekcji z całego roku szkolnego ma 80 godzin nie usprawiedliwionych. Na koniec otrzymała 4 oceny niedostateczne. Uczennica się nie uczy i też nie wiele umie z większości przedmiotów a nawet ze wszystkich. Ma opinię z poradni w której stwierdzono obniżony rozwój umysłowy czyli inteligencjię poniżej przeciętnej deficyty funkcji poznawczych zaburzony rozwój emocjonalny oraz liczne braki programowe z wcześniejszych lat szkolnych. Nie wiem czy uczenica powinna powtarzać klasę i udało by się jej w następnym roku szkolnym zdać do drugiej klasy czy też doradzić jej żeby poszła do szkoły zawodowej bo tam by pewnie sobie poradziła. Nie potrafię przywołać dokładnie opini z pamięć ale wygląda ona mniej więcej tak W wyniku przeprowadzonehp badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest nieharmoniny. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo- ruchowe pamięć słuchowa krórkoterminowa rozumienie norm i zasad społecznych oraz zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie). (wynik przeciętny) Nieznacznie obniżone są zdolności do spostrzeżgania szczegółów trwałość pamięci werbalnej oraz synteza danych spistrzeżeniowych (ujmowanie relacji cześć całość). Deficyty występuje w rozumowaniu arytmetycznym zdolności do klasyfikowania (absteahowanie uogólnionianie porównywanie) orientacij wyobraźni i wizualizacji przestrzennej oraz antycypacji na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Czyta w przeciętnym tempie w sposób płynny. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem przeczytanych informacji. Konstrujac samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednak popełnienia liczne błędy gramatyczne stylistyczne interpunkcjine oraz ortograficzne. Nie zna zasad poprawnej pisowni. Poziom graficzny pisma jest obniżony chociaż czytelny (litery niekształtne niepłynne) tempo pisania przeciętne. Uczenica z matematyki ma braki z lat wcześniej dotyczących podstawowych działań arytmetycznych działń na ułamkach zwykłych i dziesiętnych oraz podstaw geometrii. Nie podejmuje próby rozwiązywania zadań z treścią. Jeśli chodzi o zachowanie ucznnicy do w opini piszę że wykazywała silny lęk oraz zahamowanie psychoruchowo. Czy ta uczennica powtarzając klasę 1 technikum ma szansę przejść do następnej czy lepiej będzie jeśli przeniesie się do szkoły zawodowej?
Dzień dobry. Obniżone wyniki badania psychologicznego u dziecka mogą wynikać z zaległości materiałowych, ale i specyficznych trudności w nauce pisania i czytania (dysleksja) oraz nauce matematyki (dyskalkulia). Każda opinia psychologiczno-pedagogiczna (pisze Pani tylko co wyszło w badaniu psychologicznym) kończy się wnioskami czyli co stwierdzono w wyniku przeprowadzonego badania oraz zaleceniami do pracy z dzieckiem (zarówno dla nauczyciela jak i rodziców). Ze względu na zahamowania emocjonalne u dziecka warto badanie powtórzyć, gdyż dzieci lękowe powtórnie znajdujące się w sytuacji diagnozy mogą za drugim razem wypaść nieco lepiej. Przyczyn zaistniałej sytuacji może być wiele (tzn. obniżonych wyników) - zaburzenia psychiczne utrudniające naukę (dysleksja), problemy emocjonalne, niedopilnowanie dziecka przez rodziców z lekcjami bądź bunt nastoletni. Zanim Pani podejmie kroki związane z przeniesieniem dziecka do innej szkoły warto podjąć szereg kroków związanych z objęciem dziecka pomocą psychologiczną i pedagogiczną w szkole oraz nawiązanie kontaktu z rodzicami w celu rozeznania się w sytuacji rodzinnej, posłania jej na kolejne badania w PPP. Powodzenia.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Uczennica zdecydowanie powinna przeniesc się do szkoly zawodowej gdyz w technikum nie da sobie rady z inteligencją nizszą niż przeciętna.Zaoszczędzi jej to niepotrzebnego stresu i pomoze osiągnąć sukces życiowy.Pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.