Witam. Mam problem z zrozumieniem opinii ppp. Trochę nie potrafię jej zrozumieć. Jestem nauczycielką

2 odpowiedzi
Witam. Mam problem z zrozumieniem opinii ppp. Trochę nie potrafię jej zrozumieć. Jestem nauczycielką jednego ucznia który ją posiada wygląda ona tak. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną uczenia jest uczenie się wzrokowo ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki oraz orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięta są trwałość pamięci werbalnej rozumienie norm i zasad społecznych zdolności do spostrzeżgania szczegółów oraz przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Podobnie rozwinięte są synteza danych spistrzeżeniowych (ujmowanie relacji cześć całość) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci słuchowej krótkoterminowej. Rozwój poniżej przeciętnej przyjmują zdolności do klasyfikowania (absteahowanie uogólnionianie porównywanie) oraz zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie). Ze względu na powyższe uczeń może mieć trudności w zrozumieniu treści złożonych materiał do nauczania. Ma trudności z zrozumieniem sytuacji której jest uczestnikiem bądź obserwatorem w związku z czym nie właściwie oceniających sytuacjie odczuwa niewspółmierny do niej lęk przejawia spowolnienie psychoruchowe ograniczoną modulacjię głosu unikanie werbalizacij. Widać jednak progres w funkcjionowniu ucznia lepszy jest kontakt werbalny i wzrokowy z otoczeniem. Uczeń ma problemy z zapamiętaniem nowych informacji i ich werbalnym odtworzeniem. Uczeń czyta w przeciętnym tempie w sposób wyrazowy z nielicznym błędami typu przekręcanie wyrazów pomijane lub zmiana przemienia końcówek wyrazów domysły. Uczeń wykazuje słabe rozumienie czytanych treści na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze słuchu zauważa się występowanie błędów typowo ortograficznych - niska świadomość ortograficzna - typowo osłabiena percepcjia słuchowa i umiejętności fonoloficzne (słuch fonemenowy analiza i synteza głosowa) typowo słuchowo - wzrokowe zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się braki z lat wcześniej dotyczących min. działń na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielnia pisemnego oraz podstaw geometrii. Objęcie pomocą psychologiczno pedagogiczną w szkole ze względu na deficyty wybiorczy zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych umiejętności fonoloficznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głosowa pamięć fonologiczna) problemy natury emocjonalno - wolicjonalnej oraz braki programowe z matematyki które przyczyniają się do uogólnionych trudności z nauką szkolną. Czy ta opinia wskazuje że uczeń może mieć duże trudności w nauce. Jaką szkołę średnią powinien wybrać?
Inteligencja niższa. niż przeciętna oraz nieharmonijny rozwój podpowiadają, że uczeń powinien wybrać szkołę branżową. W liceum, czy technikum może sobie nie poradzić.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
W ocenie mojego poprzednika jak i mojej opinia jest dość szczegolowa w ocenie rozwoju inteligencji,ale też pokazuje nierówny poziom rozwoju bo wskazuje na braki i deficyty rozwojowe. Warto z synem porozmawiać na temat wyboru szkoły średniej co sam o tym myśli niż samemu podejmować decyzje czy krytykować za brak postępów w nauce.Warto wspomóc ucznia w tym wieku korepetycjami wspomagać go w rozwoju intelektualnym.Nie przejmować się zanadto ocenami jego pracy szkolnej wszak inteligencja przez całe życie rozwija się.
Proszę mu pomoc wspierać Go i wierzyć w siebie.
Powodzenia.
Tamara Bogdanowicz
Psycholog psychoterapeuta

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.