Witam. Moja córka nie przeszła do 8 klasy szkoły podstawowej. Ma opinię poradni psychologiczno-pedag

2 odpowiedzi
Witam. Moja córka nie przeszła do 8 klasy szkoły podstawowej. Ma opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy nauczycielie mieli prawo postawić jej ocenę niedostateczną w szkole podstawowej. Córka dostała 3 jedynki z angielskiego historii i biologi. Pełny wynik w skali wisc-r 80.Opinia wygląda tak. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna przewaga myślenia słowno pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są zdolności do spostrzeżenia szczegółów trwałość pamięci werblanej zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz rozumienie arytmetyczn. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrachowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wyniki przeciętne. Dzięki barku deficytu fonologicznego oraz dobremu tempu szybkiego nazywania uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego czyta w przeciętnym tempie w sposób wyrazowy z właściwą intonaciją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętanie czytanych informacji. Konstrując samodzielnie wypowiedzi pismne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności sprawia uczennicy opanowanie podstawowych działań nie opanowała ona działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia dzielenia dodawania i odejmowania pisemnego podstaw geometrii itp. Wycofuje się z rozwiązywania zadań z treścią wielozadaniowych. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielenie jej pomocy psychologiczno pedagogicznej ze względu na obniżony rozwój umysłowy obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe. Czy nauczycielie mieli prawo postawić jej ocenę niedostateczną na koniec roku?
Jak najbardziej mieli prawo.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani. Nauczyciele mieli prawo. Oceniają jej umiejętności i wiedzę z zakresu przerobionego w szkole materiału.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.