Witam serdecznie, mam pytanie dotyczące Córki. Ma prawie 10 lat. Chodzi do 3 klasy, ma bardzo do
2
odpowiedzi
Witam serdecznie,
mam pytanie dotyczące Córki.
Ma prawie 10 lat. Chodzi do 3 klasy, ma bardzo dobra pamięć, szybko uczy się tekstów. Czytanie głośne idzie jej przeciętnie. Ale po cichu czyta dobrze i nie ma problemu z rozumiem tego, co czyta. Liczy także dość dobrze.
Pani Wychowawczyni sugeruje mi, że powinnam zgłosić się do poradni, bo moja Córka dość często "zjada" literki. Kiedy przepisuje coś z tablicy lub w pisaniu tekstu czytanego przez Panią (np. w trakcie dyktand) nie są to błędy ortograficzne, tylko takie braki w słowach np: pojedncze- brakuje y, albo nauczciel- znów brak y, pierwszm- znów y... często się to pojawia. Nauczycielka twierdzi, że nie wie z czego to może wynikać. Ja w sumie też nie wiem. Córka słyszy dobrze, ładnie śpiewa, potrafi pięknie i bardzo starannie kolorować i malować, wykonuje misterne hafty diamentowe.
Czy zjadanie literek jest kwestią rzeczywiście jakiejś wady i powinnam udać się z nią na konsultacje? Czy wystarczą tutaj jakieś ćwiczenia? Jeśli tak to jakie?
Dziękuję za każdą odpowiedź
Małgorzata
mam pytanie dotyczące Córki.
Ma prawie 10 lat. Chodzi do 3 klasy, ma bardzo dobra pamięć, szybko uczy się tekstów. Czytanie głośne idzie jej przeciętnie. Ale po cichu czyta dobrze i nie ma problemu z rozumiem tego, co czyta. Liczy także dość dobrze.
Pani Wychowawczyni sugeruje mi, że powinnam zgłosić się do poradni, bo moja Córka dość często "zjada" literki. Kiedy przepisuje coś z tablicy lub w pisaniu tekstu czytanego przez Panią (np. w trakcie dyktand) nie są to błędy ortograficzne, tylko takie braki w słowach np: pojedncze- brakuje y, albo nauczciel- znów brak y, pierwszm- znów y... często się to pojawia. Nauczycielka twierdzi, że nie wie z czego to może wynikać. Ja w sumie też nie wiem. Córka słyszy dobrze, ładnie śpiewa, potrafi pięknie i bardzo starannie kolorować i malować, wykonuje misterne hafty diamentowe.
Czy zjadanie literek jest kwestią rzeczywiście jakiejś wady i powinnam udać się z nią na konsultacje? Czy wystarczą tutaj jakieś ćwiczenia? Jeśli tak to jakie?
Dziękuję za każdą odpowiedź
Małgorzata
Dzień dobry, Zrozumiałe jest, że martwisz się o obserwowane trudności związane z czytaniem i pisaniem u swojej córki. Jednakże, ważne jest, abyś pamiętała, że jednorazowe trudności w nauce czytania i pisania nie zawsze oznaczają obecność poważnej wady. Niemniej jednak, skonsultowanie się z profesjonalistą, takim jak pedagog, psycholog szkolny czy specjalista ds. edukacji specjalnej, może dostarczyć dodatkowego zrozumienia sytuacji.
Oto kilka możliwych przyczyn problemów, które opisałaś, oraz sugestii, co możesz zrobić:
Wizyta u specjalisty:
Zgłoszenie się do poradni pedagogiczno-psychologicznej może być dobrym krokiem, ponieważ specjaliści tam zatrudnieni mogą przeprowadzić dokładne badania i ocenę umiejętności czytania i pisania. Mogą także zidentyfikować ewentualne trudności i zalecić dalsze kroki.
Ćwiczenia na poprawę umiejętności:
Możesz również wspomagać córkę w domu poprzez różne ćwiczenia. Na przykład:
Ćwiczenia ortograficzne: Stworzcie razem zabawne gry ortograficzne, które pomogą w utrwalaniu poprawnych zapisów słów.
Czytanie głośne: Zachęcaj córkę do czytania głośnego, co może pomóc w zwróceniu uwagi na poszczególne dźwięki i litery.
Wsparcie nauczyciela:
Skonsultuj się również z nauczycielem córki, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat obserwowanych trudności. Może ona zaproponować dodatkowe ćwiczenia, które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
Badania słuchu i wzroku:
Upewnij się, że zbadano słuch i wzrok córki. Czasami problemy ze słuchem lub wzrokiem mogą wpływać na zdolności czytelnicze i pisarskie.
W każdym przypadku, wczesna interwencja i współpraca z nauczycielem oraz specjalistami edukacyjnymi mogą pomóc w zidentyfikowaniu ewentualnych problemów i opracowaniu skutecznych strategii wspierających rozwój umiejętności czytania i pisania u Twojej córki.
Oto kilka możliwych przyczyn problemów, które opisałaś, oraz sugestii, co możesz zrobić:
Wizyta u specjalisty:
Zgłoszenie się do poradni pedagogiczno-psychologicznej może być dobrym krokiem, ponieważ specjaliści tam zatrudnieni mogą przeprowadzić dokładne badania i ocenę umiejętności czytania i pisania. Mogą także zidentyfikować ewentualne trudności i zalecić dalsze kroki.
Ćwiczenia na poprawę umiejętności:
Możesz również wspomagać córkę w domu poprzez różne ćwiczenia. Na przykład:
Ćwiczenia ortograficzne: Stworzcie razem zabawne gry ortograficzne, które pomogą w utrwalaniu poprawnych zapisów słów.
Czytanie głośne: Zachęcaj córkę do czytania głośnego, co może pomóc w zwróceniu uwagi na poszczególne dźwięki i litery.
Wsparcie nauczyciela:
Skonsultuj się również z nauczycielem córki, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat obserwowanych trudności. Może ona zaproponować dodatkowe ćwiczenia, które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
Badania słuchu i wzroku:
Upewnij się, że zbadano słuch i wzrok córki. Czasami problemy ze słuchem lub wzrokiem mogą wpływać na zdolności czytelnicze i pisarskie.
W każdym przypadku, wczesna interwencja i współpraca z nauczycielem oraz specjalistami edukacyjnymi mogą pomóc w zidentyfikowaniu ewentualnych problemów i opracowaniu skutecznych strategii wspierających rozwój umiejętności czytania i pisania u Twojej córki.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry, warto udać się do poradni w celu wykluczenia dysleksji rozwojowej o charakterze dysortografii. Pozdrawiam
Eksperci
Podobne pytania
- Dzień dobry, od podstawówki mam stwierdzoną dysleksję. Ostatnio dowiedziałem się, że są jakieś leki, które mogą pomóc mi w utrzymaniu skupienia oraz zachowaniu spokoju. Mam problemy z koncentracją oraz denerwują mnie najmniejsze błahostki, a w pracy z klientem nie mogę sobie na to pozwolić, by być zmierzłym…
- Mamy problem z dzieckiem 7mio letnim, które jestw pierwszej klasie, ma problemy z pisaniem (gubi samogloski, gubi pol wyrazu, np. napisze "samo" zamiast "samolot" i nie widzi tego co jest źle). Gubi wyrazy, jak pisze ze sluchu nie jest w stanie poprawnie podzielic zdania na wyrazy. Skleja koniec jednego…
Masz pytania?
Nasi lekarze i specjaliści odpowiedzieli na 3 pytań dotyczących usługi: dysleksja
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.