wypadające plomby
7
odpowiedzi
Chodzę do stomatologa co tydzień(ponieważ nie mogę częściej z powodu pracy zawodowej)plomby wylatują po dwóch dniach .Już nie mam siły ani czasu.Wiem powinnam zmienić stomatologa,ale co z pieniędzmi,które wydałam?
Dzień dobry, lekarza wybiera pacjent - ma Pani przynajmniej roczną gwarancję na wykonaną przez lekarza pracę .Jeżeli to Pani nie odpowiada, sugeruję zmienić lekarza. Pozdrawiam dr Kręcisz
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
To dobra opcja zeby zmienić stomatologa ,co do strony finansowej myśle ze jakoś możecie sie d
Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Nowoczesne materiały, których używamy przy wypełnianiu ubytków mają wspaniałe parametry i bardzo rzadko zdarza się sytuacja, kiedy wypełnienie "wypada". Nie mówię o wypełnieniach amalgamatowych "srebrnych".
Najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do stomatologa, który leczył Pani zęby i rozmowa, co jest przyczyną takiej sytuacji i co z kosztami, które Pani poniosła. Praktycznie każdy gabinet ma ustalony czas gwarancji na różne uzupełnienia. Proszę pamiętać, że gwarancja jest ważna wtedy, gdy pacjent stosuje się do zaleceń lekarskich, tj. utrzymuje prawidłową higienę zębów i jamy ustnej, wykonuje okresowe przeglądy stomatologiczne. Inną sprawą jest fakt, że nawet najlepsze uzupełnienie wykonane z materiałów światowej klasy nie będzie dobrze funkcjonować i stale będzie wypadać, jeśli jest zakładane w niepełnym łuku zębowym. Podam przykład: osoba w szczęce ma tylko 5 zębów, a w żuchwie wszystkie. Wypełnienie w zębie w szczęce nie będzie funkcjonować, gdyż siły żucia są tak duże i nierównomiernie rozłożone, że nie ma na to szans.
Proszę skontaktować się z Pani lekarzem i omówić sytuację o której Pani pisze - jestem przekonana, że podczas rozmowy można dojść do porozumienia. Alternatywą jest oczywiście zmiana lekarza - najważniejsze, by zęby były prawidłowo wyleczone, a Pani zadowolona. Pozdrawiam.
Najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do stomatologa, który leczył Pani zęby i rozmowa, co jest przyczyną takiej sytuacji i co z kosztami, które Pani poniosła. Praktycznie każdy gabinet ma ustalony czas gwarancji na różne uzupełnienia. Proszę pamiętać, że gwarancja jest ważna wtedy, gdy pacjent stosuje się do zaleceń lekarskich, tj. utrzymuje prawidłową higienę zębów i jamy ustnej, wykonuje okresowe przeglądy stomatologiczne. Inną sprawą jest fakt, że nawet najlepsze uzupełnienie wykonane z materiałów światowej klasy nie będzie dobrze funkcjonować i stale będzie wypadać, jeśli jest zakładane w niepełnym łuku zębowym. Podam przykład: osoba w szczęce ma tylko 5 zębów, a w żuchwie wszystkie. Wypełnienie w zębie w szczęce nie będzie funkcjonować, gdyż siły żucia są tak duże i nierównomiernie rozłożone, że nie ma na to szans.
Proszę skontaktować się z Pani lekarzem i omówić sytuację o której Pani pisze - jestem przekonana, że podczas rozmowy można dojść do porozumienia. Alternatywą jest oczywiście zmiana lekarza - najważniejsze, by zęby były prawidłowo wyleczone, a Pani zadowolona. Pozdrawiam.
dr n. med. Joanna B.V. Ziółkowska
Stomatolog, Protetyk stomatologiczny, Lekarz wykonujący zabiegi medycyny estetycznej
Szczecin
Witam!
Trudno mi oceniać pracę innego lekarza. Jeśli jest Pani niezadowolona, Ma Pani pełne prawo udać się do innego lekarza.
Co do reklamacji. Jej zasady powinne być szczególnie określone przez gabinet, centrum medyczne.
Gwarancji na uzupełnienia nie udziela się np. w przypadku rażących zaniedbań higieny jamy ustnej, bądź w przypadku braków zębowych w odcinkach bocznych.
Proszę zapytać wprost lekarza, który Panią leczył. Również ma Pani prawo zapytać w kwestii reklamacji. Aby nie było niedomówień należy to wyjaśnić.
Pozdrawiam
Joanna Ziółkowska
Trudno mi oceniać pracę innego lekarza. Jeśli jest Pani niezadowolona, Ma Pani pełne prawo udać się do innego lekarza.
Co do reklamacji. Jej zasady powinne być szczególnie określone przez gabinet, centrum medyczne.
Gwarancji na uzupełnienia nie udziela się np. w przypadku rażących zaniedbań higieny jamy ustnej, bądź w przypadku braków zębowych w odcinkach bocznych.
Proszę zapytać wprost lekarza, który Panią leczył. Również ma Pani prawo zapytać w kwestii reklamacji. Aby nie było niedomówień należy to wyjaśnić.
Pozdrawiam
Joanna Ziółkowska
Witam, proszę porozmawiać z lekarzem i wyjaśnić tą kwestię, myślę że znajdą Państwo rozwiązanie.
Jeśli faktycznie ma miejsce taka sytuacja, to trzeba znależć przyczynę tego zjawiska.
Dlaczego tak jest?
1.Albo jest pomyłka operatora,
2.albo wadliwy materiał (podróbka, lekarz może nie wiedzieć o tym),
3.albo pacjent ma taką sytuację kliniczną, że wypełnienie się nie trzyma przez prawa fizyki,
4.albo ma miejsce choroba okluzyjna.
Dla każdej opcji (lub ich połączeń) jest rozwiązanie i właściwe postępowanie.
Strona finansowa też ma znaczenie. Dlatego sugeruję nie wchodzić na drogę konfliktu, a przedyskutować zaistniałą sytuację z lekarzem prowadzącym.
Udanego leczenia.
Dlaczego tak jest?
1.Albo jest pomyłka operatora,
2.albo wadliwy materiał (podróbka, lekarz może nie wiedzieć o tym),
3.albo pacjent ma taką sytuację kliniczną, że wypełnienie się nie trzyma przez prawa fizyki,
4.albo ma miejsce choroba okluzyjna.
Dla każdej opcji (lub ich połączeń) jest rozwiązanie i właściwe postępowanie.
Strona finansowa też ma znaczenie. Dlatego sugeruję nie wchodzić na drogę konfliktu, a przedyskutować zaistniałą sytuację z lekarzem prowadzącym.
Udanego leczenia.
Dzien dobry,
najpierw lepiej porozmawiać z lekarzem, u którego się Pani leczy, bo gwarancja na wypełnienia powinna być rok, chyba że ma napisane gdzieś inaczej. Wtedy musi naprawić wypełnienie w ramach gwarancji.
A potem najlepiej będzie zmienić stomatologa.
Pozdrawiam serdecznie
dr n. med. Katarzyna Jankowska
najpierw lepiej porozmawiać z lekarzem, u którego się Pani leczy, bo gwarancja na wypełnienia powinna być rok, chyba że ma napisane gdzieś inaczej. Wtedy musi naprawić wypełnienie w ramach gwarancji.
A potem najlepiej będzie zmienić stomatologa.
Pozdrawiam serdecznie
dr n. med. Katarzyna Jankowska
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.