Z tego opisu wynika że dziecko nie może czy porostu nie chce się uczyć i dlatego ma słabe oceny? Bad
2
odpowiedzi
Z tego opisu wynika że dziecko nie może czy porostu nie chce się uczyć i dlatego ma słabe oceny? Badanie testem wisc-r wykazało że rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna rozwój funkcji poznawczych jest nieharmoniny. Do najlepiej ukształtowanych należy zdolności do spostrzegania szczegółów analiza i synteza materiału wzrokowego wyobraźnia i wizulacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumienie norm i zasad społecznych oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego (wynik przeciętny). Defiicyty występują w wiadomościach trwałości pamięci werbalnej zdolności do abstrahowania rozumowaniu arytmetycznym oraz zdolnościach językowowych (werbalizownie definiowanie).
Odpowiadając na pytanie postawione na samym początku - z opisu absolutnie nie wynika, aby dziecko po prostu nie chciało się uczyć. Nawet gdy dziecko istotnie nie chce się uczyć to przyczyną jest jakiś rodzaj trudności, poznawczych lub emocjonalnych, nie po prostu "lenistwo". Dzieci (podobnie jak dorośli) chętnie robią to, co przynosi im satysfakcję, przyjemność - więc jeśli wysiłek włożony w naukę spotyka się z niską oceną, frustracją, przykrością - motywacja spada. Opisane wyżej deficyty pamięciowe wskazują na to, że dziecko ma taki rodzaj trudności, którego samo nie pokona, potrzebuje pomocy - indywidualnego podejścia do jego możliwości, zajęć z mnemotechnik, sposobów na bardziej efektywne uczenie się ORAZ aktywności, w których będzie mogło osiągnąć sukces i zbudować samoocenę, żeby mieć motywację do wysiłku, nie wspominając o czasie na odpoczynek i ruch. Warto, wbrew pozorom, poświęcić więcej czasu na aktywność, w której dziecko ma szanse osiągnąć sukces, nie skupiając się tylko na naprawie tego, w czym jest słabsze.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Urszula Stolarska
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Urszula Stolarska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
zdarza się,że dziecko,które ma spore trudności i deficyty traci motywację do nauki,widzac,że sobie nie radzi. Z opinii wynika,że dziecko ma niższe niż przeciętne (standardowe) możlwości, ma wiele deficytów, związanych zarówno z obszarem dotyczacym myślenia matematycznego,jak i tego związanego z językami. Zaległości z poprzrdnich lat, mały zasób wiedzy z pewnością stanowi dla dziecka dodatkowy demotywator do nauki.
Pozdrawiam,
N.Szymańska
zdarza się,że dziecko,które ma spore trudności i deficyty traci motywację do nauki,widzac,że sobie nie radzi. Z opinii wynika,że dziecko ma niższe niż przeciętne (standardowe) możlwości, ma wiele deficytów, związanych zarówno z obszarem dotyczacym myślenia matematycznego,jak i tego związanego z językami. Zaległości z poprzrdnich lat, mały zasób wiedzy z pewnością stanowi dla dziecka dodatkowy demotywator do nauki.
Pozdrawiam,
N.Szymańska
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.