Znajomy ma dwójkę dzieci, chłopcy, w wieku 4,5 i 7 lat. Obydwaj mówią w sposób wykluczający zrozumie
3
odpowiedzi
Znajomy ma dwójkę dzieci, chłopcy, w wieku 4,5 i 7 lat. Obydwaj mówią w sposób wykluczający zrozumienie – np. zamiast „ostatnio długo jesteśmy na lodach” mówią „od statnie ugo, duch rega godach”. Znajomy rozumie te mowę, nikt inny. Rodzice mowia do nich normalnie, dzieci odpowiadają w ten sposób – obydwaj – i rodzice ich rozumieją… twierdza jednocześnie, ze dzieci mówią w porządku, oni nie słyszą różnicy. Kiedy im zapisałem fonetycznie, dostali szoku. Poza tym dzieci reagują, bawią się, rozwijają teoretycznie prawidłowo. Z czego może wynikać problem?
Witam
Z opisanych przez Pana spostrzeżeń wynika, iż w przypadku młodszego dziecka , prawdopodobnie, mamy do czynienia z opóźnionym rozwojem mowy lub niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy. W takich przypadkach utrzymują się nieprawidłowości rozwojowe mowy, które w toku nabywania umiejętności fonetycznych i artykulacyjnych powinny mijać. Jeżeli natomiast utrzymują się, tak jak Pan opisuje, powinny być niezwłocznie poddane głębszej ocenię diagnostycznej żeby ewentualnie zastosować już terapię neurologopedyczną. Opisane nieprawidłowości rozwojowe utrzymują się z jakiejś przyczyny.. . Źródła fachowe podają, iż mogą nią być np. zaburzenia słuchu, zaburzenia integracji sensorycznej czy spektrum autyzmu.
Silna , emocjonalna relacja braci niewątpliwie determinuje również sposób realizacji mowy poprzez starszego brata.
Niewątpliwie jednak potrzeba tutaj głębszej analizy diagnostycznej i obserwacji stricte pedagogiczno-psychologicznej aby wyeliminować głębsze podłoża opisanych zaburzeń.
Zapraszam na diagnostykę.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota Zielińska-Ogińska
Neurologopeda kliniczny, pedagog.
Z opisanych przez Pana spostrzeżeń wynika, iż w przypadku młodszego dziecka , prawdopodobnie, mamy do czynienia z opóźnionym rozwojem mowy lub niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy. W takich przypadkach utrzymują się nieprawidłowości rozwojowe mowy, które w toku nabywania umiejętności fonetycznych i artykulacyjnych powinny mijać. Jeżeli natomiast utrzymują się, tak jak Pan opisuje, powinny być niezwłocznie poddane głębszej ocenię diagnostycznej żeby ewentualnie zastosować już terapię neurologopedyczną. Opisane nieprawidłowości rozwojowe utrzymują się z jakiejś przyczyny.. . Źródła fachowe podają, iż mogą nią być np. zaburzenia słuchu, zaburzenia integracji sensorycznej czy spektrum autyzmu.
Silna , emocjonalna relacja braci niewątpliwie determinuje również sposób realizacji mowy poprzez starszego brata.
Niewątpliwie jednak potrzeba tutaj głębszej analizy diagnostycznej i obserwacji stricte pedagogiczno-psychologicznej aby wyeliminować głębsze podłoża opisanych zaburzeń.
Zapraszam na diagnostykę.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota Zielińska-Ogińska
Neurologopeda kliniczny, pedagog.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Natychmiast niezbędna terapia metodą Warnkego. U dzieci występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. Zapraszam do siebie.
Dzień dobry, opisane symptomy są zbyt ogólne aby podać obiektywną przyczynę.
Deficyty te mogą wynikać z wielu przyczyn:
1.Problemy z przetwarzaniem słuchowym
2. Problemy z kinestezją artykulacyjną.
3.Problemów złożonych.
Każdy z tych przyczyn powoduje opóźnienie rozwoju funkcji odpowiadających za mowę , w takim zakresie, który będzie miał wpływ na później występujące trudności z osiągnięciem dojrzałości szkolnej lub też z trudnościami w nabyciu umiejętności czytania i pisania w szkole.W tej chwili istotnym krokiem jest przeprowadzenie pełnej diagnozy neurologopedycznej w gabinecie.Beata Musierowicz-neurologopeda,surdologopeda.
Deficyty te mogą wynikać z wielu przyczyn:
1.Problemy z przetwarzaniem słuchowym
2. Problemy z kinestezją artykulacyjną.
3.Problemów złożonych.
Każdy z tych przyczyn powoduje opóźnienie rozwoju funkcji odpowiadających za mowę , w takim zakresie, który będzie miał wpływ na później występujące trudności z osiągnięciem dojrzałości szkolnej lub też z trudnościami w nabyciu umiejętności czytania i pisania w szkole.W tej chwili istotnym krokiem jest przeprowadzenie pełnej diagnozy neurologopedycznej w gabinecie.Beata Musierowicz-neurologopeda,surdologopeda.
Sugeruję wizytę: Diagnoza logopedyczna - 185 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.