Znajomy ma dwójkę dzieci, chłopcy, w wieku 4,5 i 7 lat. Obydwaj mówią w sposób wykluczający zrozumie

3 odpowiedzi
Znajomy ma dwójkę dzieci, chłopcy, w wieku 4,5 i 7 lat. Obydwaj mówią w sposób wykluczający zrozumienie – np. zamiast „ostatnio długo jesteśmy na lodach” mówią „od statnie ugo, duch rega godach”. Znajomy rozumie te mowę, nikt inny. Rodzice mowia do nich normalnie, dzieci odpowiadają w ten sposób – obydwaj – i rodzice ich rozumieją… twierdza jednocześnie, ze dzieci mówią w porządku, oni nie słyszą różnicy. Kiedy im zapisałem fonetycznie, dostali szoku. Poza tym dzieci reagują, bawią się, rozwijają teoretycznie prawidłowo. Z czego może wynikać problem?
Witam

Z opisanych przez Pana spostrzeżeń wynika, iż w przypadku młodszego dziecka , prawdopodobnie, mamy do czynienia z opóźnionym rozwojem mowy lub niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy. W takich przypadkach utrzymują się nieprawidłowości rozwojowe mowy, które w toku nabywania umiejętności fonetycznych i artykulacyjnych powinny mijać. Jeżeli natomiast utrzymują się, tak jak Pan opisuje, powinny być niezwłocznie poddane głębszej ocenię diagnostycznej żeby ewentualnie zastosować już terapię neurologopedyczną. Opisane nieprawidłowości rozwojowe utrzymują się z jakiejś przyczyny.. . Źródła fachowe podają, iż mogą nią być np. zaburzenia słuchu, zaburzenia integracji sensorycznej czy spektrum autyzmu.

Silna , emocjonalna relacja braci niewątpliwie determinuje również sposób realizacji mowy poprzez starszego brata.
Niewątpliwie jednak potrzeba tutaj głębszej analizy diagnostycznej i obserwacji stricte pedagogiczno-psychologicznej aby wyeliminować głębsze podłoża opisanych zaburzeń.

Zapraszam na diagnostykę.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota Zielińska-Ogińska
Neurologopeda kliniczny, pedagog.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Natychmiast niezbędna terapia metodą Warnkego. U dzieci występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. Zapraszam do siebie.
Dzień dobry, opisane symptomy są zbyt ogólne aby podać obiektywną przyczynę.
Deficyty te mogą wynikać z wielu przyczyn:
1.Problemy z przetwarzaniem słuchowym
2. Problemy z kinestezją artykulacyjną.
3.Problemów złożonych.
Każdy z tych przyczyn powoduje opóźnienie rozwoju funkcji odpowiadających za mowę , w takim zakresie, który będzie miał wpływ na później występujące trudności z osiągnięciem dojrzałości szkolnej lub też z trudnościami w nabyciu umiejętności czytania i pisania w szkole.W tej chwili istotnym krokiem jest przeprowadzenie pełnej diagnozy neurologopedycznej w gabinecie.Beata Musierowicz-neurologopeda,surdologopeda.
Sugeruję wizytę: Diagnoza logopedyczna - 185 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.