Moje doświadczenie

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Psychologia

Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie - Diagnoza i Terapia
Neuropsychologiczna

Psycholog, psycholog dziecięcy, specjalista diagnozy i terapii
neuropsychologicznej, mediator. Posiadam ponad 30-letnie
doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi oraz rodzinami
zarówno w placówkach medycznych, zespołach poradni psychologiczno
– pedagogicznych, jak i w środowisku szkolnym.

Specjalizuję się w realizacji indywidualnego i grupowego poradnictwa
psychologicznego w zakresie:
- diagnozy i terapii problemów rozwojowych, zaburzeń w zachowaniu
i zaburzeń emocji
- diagnozy neuropsychologicznej – oceny funkcjonowania
psychospołecznego (poznawczego, emocjonalnego, językowego,
społecznego) osób, u których doszło do uszkodzeń OUN
(ośrodkowego układu nerwowego) lub okresowego zaburzenia jej
działania
- terapii i rehabilitacji neuropsychologicznej – usprawnianie funkcji
poznawczych, terapia zaburzeń zachowania, usprawnianie funkcji
psychicznych, zaburzonych w wyniku uszkodzenia OUN
(ośrodkowego układu nerwowego) o różnej etiologii

Wykonuję testy psychologiczne, diagnozę psychologiczną
i neuropsychologiczną.

Ukończone kursy i szkolenia:
- Szkolenie dla mediatorów sądowych
- Terapia Gestalt
- Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży
- Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym
- Racjonalna Terapia Zachowania
- Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
- Neuropsychologia zaburzeń psychicznych – psychozy, zaburzenia
afektywne i osobowości
- Zaburzenia jedzenia I zaburzenia depresyjne
- Szkolenia z zakresu zaburzeń lękowych oraz mutyzmu
selektywnego (m.in. Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym;
Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczno dla dziecka I jego
rodziny; Zaburzenia lękowe)
- Neurostymulacja rozwoju dziecka (Czucie i Równowaga. Rozwój
ruchowy jako warunek rozwoju wyższych funkcji umysłu)
- Autyzm
- Diagnoza, edukacja I terapia dzieci, uczniów z zespołem Aspergera
- Teoria Integracji Sensorycznej
- Szkolenia związane z zaburzeniami powodującymi trudności
w nauce (m.in. Dziecko dyslektyczne a dziecko z trudnościami
w nauce czytania i pisania; Diagnoza I terapia pedagogiczno
starszych uczniów dyslektycznych; Dostosowanie wymagań
edukacyjnych wobec ucznia z dysleksją. Wczesne prognozowanie
trudności w czytaniu i pisaniu. Test Dekodowania; Dysleksja
rozwojowa – wybrane zagadnienia; Dyskalkulia: diagnoza I terapia
dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki;
Diagnoza dyskalkulii rozwojowej uczniów klas IV – VI szkoły
podstawowej – metody i narzędzia; Diagnoza dyskalkulii
rozwojowej uczniów w wieku gimnazjalnym – metody i narzędzia;
Diagnozowanie I zapobieganie trudnościom w uczeniu się
matematyki)
- Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem systemu RehaCom
- Pomoc psychologiczna w sytuacji rozwodu
- Szkolenia z zakresu komunikacji (Język uczuć – komunikacja
empatyczna; Komunikacja z wykorzystaniem technik
programowania neurolingwistycznego)
- Stosowanie i interpretacja testów psychologicznych (m.in. Skala
Inteligencji Stanford – Binet 5; Skala Inteligencji Stanford – Binet 5
w wielospecjalistycznej psychologiczno – pedagogicznej diagnozie
zaburzeń neurorozwojowych, w ujęciu kliniczno –
psychometrycznym – poziom zaawansowany; Stosowanie
i interpretacja Systemu Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3;
Podstawy stosowania Skali Inteligencji Wechslera dla Dzieci
WISC ® -V; Praktyczne stosowanie testu K.Kocha “Drzewo”;
Stosowanie i interpretacja testów APIS)
- Szkolenia w zakresie pracy z uzależnieniami, grupami
destrukcyjnymi, zachowaniami agresyjnymi w grupie rówieśniczej
i nadużyciami seksualnymi (m.in. Elementarz alkoholowy – co
należy wiedzieć o alkoholu I innych środkach odurzających; Drugi
Elementarz, czyli program siedmiu kroków; Dziecko z FAS
w diagnostyce i pomocy psychologicznej; Uzależnienie od
komputera I internetu; Profilaktyka przeciw uzależnieniu od grup
destrukcyjnych. Antymanipulacja; Kulty i sekty – zagrożenia
i profilaktyka; Wychowanie seksualne; Nadużycia seksualne;
Medyczne I psychospołeczne aspekty epidemii HIV/AIDS; Mobbing
w grupie rówieśniczej; Przeciwdziałanie agresji i przemocy w
szkole)
- Nowoczesne techniki uczenia się
- Coaching w praktyce poradni psychologiczno – pedagogicznej
- Trening podejmowania decyzji zawodowej
- Przygotowanie do wejścia na rynek pracy

Leczone choroby i dysfunkcje:
- zaburzenia emocjonalne wieku rozwojowego
- całościowe zaburzenia rozwoju (autyzm, zespół Aspergera)
- zaburzenia lękowe (lęk separacyjny, fobie, lęk społeczny, mutyzm
wybiórczy, reakcja na ciężki stres, zaburzenia adaptacyjne,
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne)
- zaburzenia dysocjacyjne, zaburzenia przebiegające pod postacią
somatyczną
- zaburzenia nastroju (depresja, zaburzenia afektywne
dwubiegunowe)
- zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD, ADD)
- zaburzenia zachowania
- zaburzenia odżywiania (jadłowstręt psychiczny, bulimia)
- zaburzenia psychotyczne
- specyficzne trudności w uczeniu się
- maltretowanie psychiczne, fizyczne, wykorzystywanie seksualne
- problemy wynikające z dysfunkcji mózgu – rozwojowych (np.
upośledzenie umysłowe), pourazowych i spowodowanych
deficytami neurologicznymi lub chorobami neurologicznymi.
więcej

Adres


Pacjenci prywatni (bez ubezpieczenia)


Gotówka, Karta płatnicza, Blik
885 87..... Pokaż numer


NIP

5732952174

Adres firmy

Jerzego Waszyngtona 47A lok. 3, Częstochowa

Usługi i ceny

Ceny dotyczą wizyt prywatnych.

Konsultacja psychologiczna


W jaki sposób ustalane są ceny?

Opinie pojawią się wkrótce

Napisz pierwszą opinię

Jesteś już po wizycie u mgr Ewa Juszczyk? Daj znać, co myślisz. Inni pacjenci będą wdzięczni za pomoc w wyborze najlepszego specjalisty.

Dodaj swoją opinię

Najczęściej zadawane pytania