mgr Grażyna Ledzińska – Psycholog diagnosta, psychoterapeuta dzieci i młodzieży Bydgoszcz
Psycholog diagnosta, psychoterapeuta.
Diagnozuje dzieci i młodzież od 5 do 18 r. ż.
Na terapię przyjmuje dzieci i młodzież od 8 do 18 r. ż.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
Konsultuje pacjentów od 2000 roku.
„Największą odwagą jest bycie sobą, nawet kiedy wszyscy wokół chcą, abyś był kimś innym.” –E.E. Cumming
Doświadczenie:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Bydgoszczy,
Młodzieżowy Ośrodek Adaptacji Społecznej,
Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Bydgoszczy,
Specjalność: Psycholog diagnosta Bydgoszcz.
Wykształcenie:
Studia magisterskie na kierunku Psychologia, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu,
Oligofrenopedagogika, Kujawsko- Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
Posiadane certyfikaty:
Szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5
Szkolenie „Podstawy stosowania Skali Inteligencji Wechslera dla Dzieci WISC®-V”,
Szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej testem ADOS-2 (ADOS-2. Diagnoza kliniczna),
Szkolenie „Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia opozycyjno-buntowniczego i zaburzeń zachowania”,
Szkolenie „Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych”,
Szkolenie nadające uprawnienia do diagnozy systemem DIAGMATIC,
Szkolenie „Diagnozowanie dysleksji rozwojowej. Standardy diagnozy i narzędzia diagnostyczne” (szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej Baterią 7/9; Baterią 10/12; Baterią GIM; Baterią 16plus)”,
Szkolenie „Dysleksja rozwojowa(diagnoza i terapia)”,
Szkolenie z prowadzenia „Warsztatów dla Dobrych Rodziców” (ADHD),
Psychoterapia poznawczo-behawioralna (kurs roczny),
Szkolenie Racjonalna Terapia Zachowań,
Szkolenie „Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny”,
Szkolenie „Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi”,
Szkolenie „Zaburzenia nastroju u dzieci”,
Szkolenie „Diagnoza i terapia zaburzeń wydalania, jedzenia (u małych dzieci), trichotillomanii, złych nawyków dermatologicznych”,
Szkolenie „Praca z dziećmi i młodzieżą odmawiającą chodzenia do szkoły”,
Kurs „Praktyk zastępowania agresji (ART)®”,
Szkolenie „Profilaktyka, diagnoza i terapia uzależnień behawioralnych”,
Szkolenie „Jak skutecznie pomagać nastolatkom z fobią społeczną? Druga i trzecia fala terapii behawioralnej w pracy z fobią społeczną. Warsztat terapeutyczny”,
Warsztat „Wprowadzenie do dialogu motywującego”,
Szkolenie „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi i zachowaniami autodestrukcyjnymi u młodzieży szkolnej”,
„Lekka jak motylek…. Anoreksja”,
Szkolenie „Program profilaktyki uzależnień UNPLUGGED” (uprawnienia realizatora programu),
Szkolenie „Trening Pewności Siebie. Program wsparcia dla dzieci-ofiar przemocy rówieśniczej”,
Szkolenie „TUS dla dzieci i młodzieży” Jak prowadzić atrakcyjne i efektywne zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych,
Szkolenie „Pozytywna dyscyplina w praktyce”,
III stopniowy kurs doskonalący „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem”,
Zagrożenia samobójstwem – interwencja kryzysowa wobec dzieci, młodzieży i dorosłych,
Szkolenie „Ryzykowne zachowania psychoseksualne w okresie adolescencji”,
Warsztat „Praca z osobami ze społeczności LGBTQ+”,
Szkolenie „Nastolatki LGBT+ w spektrum autyzmu”.
Zakres udzielanego wsparcia:
Diagnoza: zaburzeń ze spektrum autyzmu, ADHD, zaburzeń emocjonalnych, trudności w nabywaniu umiejętności szkolnych,
Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
Zaburzenia nastroju,
Zaburzenia lękowe,
Napady paniki,
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
Zaburzenia zachowania,
Zaburzenia wydalania,
Samouszkodzenia, zachowania suicydalne,
Poradnictwo dotyczące metod wychowawczych dla rodziców.
Wystąpienia medialne:
Express Bydgoski wywiad :”Dyslektyk pracuje za dwoje”,
Express Bydgoski wywiad „Dziecko z ADHD”,
Konferencja oświatowa: wystąpienie własne „Jak pracować z uczniem z ADHD?”,
Konferencja oświatowa „Janko Muzykant i co dalej”-wystąpienie własne „Jak mierzyć i ważyć talent”,
Konferencja: „Kujawsko-pomorskie dla ucznia zdolnego” wystąpienie własne pt. „Od diagnozy do terapii ucznia zdolnego”.