Jestem psychologiem, kryminologiem, psychotraumatologiem, psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym w trakcie szkolenia, certyfikowanym terapeutą EMDR (także dzieci i młodzieży), praktykiem Brainspottingu, interwentem kryzysowym, trenerem treningu umiejętności społecznych (TUS) I stopnia (dla dzieci i osób dorosłych) i II stopnia (dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu), praktykiem metody Kids' Skills – Dam Radę oraz I’m Proud of You, terapeutą schematów (po ukończeniu akredytowanego szkolenia przygotowującego do uzyskania certyfikatu terapeuty schematu Międzynarodowego Towarzystwa Terapii Schematu ISST), w trakcie kształcenia podyplomowego z zakresu: 1) seksuologii klinicznej, 2) psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, 3) terapii uzależnień i współuzależnionych, oraz w trakcie rocznego szkolenia w terapii dialektyczno-behawioralnej DBT COMPREHENSIVE, a także studiów prawniczych stacjonarnych (III rok).
Ukończyłam stacjonarne jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalności psychologia kliniczna na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz studia licencjackie stacjonarne na kierunku kryminologia na tej samej uczelni. Ukończyłam także studia podyplomowe na kierunku psychiatria i psychologia sądowa na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia podyplomowe na kierunku psychotraumatologia na Uniwersytecie Gdańskim, uzyskując tym samym tytuł psychotraumatologa. Dodatkowo posiadam kwalifikacje pedagogiczne. Obecnie jestem w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej (oraz w duchu dialogu motywującego) w akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej szkole psychoterapii AMiE w Warszawie. Kształcę się także w zakresie seksuologii w ramach studiów podyplomowych na kierunku seksuologia kliniczna realizowanych na Uniwersytecie SWPS, w zakresie terapii uzależnień i współuzależnionych na WSKZ, a także w zakresie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży na WSKZ. Studiuję również na kierunku prawo na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w trybie stacjonarnym.
W pracy wykorzystuję nurt Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR), który skupia się na zasobach człowieka. Pracuję także w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy (NVC), elementy Psychoterapii Systemowej, terapię Poznawczo-Behawioralną (CBT), w tym także Terapię Akceptacji i Zaangażowania (ACT), Terapię Poznawczą Opartą na Uważności (MBCT), Dialektyczną Terapię Behawioralną (DBT) i Terapię Schematów (TS). Korzystam także z elementów Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ), Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Treningu Zastępowania Agresji (TZA), Dialogu Motywującego (DM) oraz Systemu Wewnętrznej Rodziny (SWR - praca z częściami).
Metodą terapii EMDR pracuję zarówno z dziećmi (udzielam pomocy dzieciom od urodzenia), młodzieżą jak i osobami dorosłymi. Im młodsze jest dziecko, tym częściej pierwszym etapem pracy jest praca poprowadzona z samym rodzicem a potem dopiero z dzieckiem, co przynosi najlepsze rezultaty.
Mam za sobą liczne kursy i szkolenia z zakresu psychologii i psychoterapii, w tym:
—Terapia traumy relacyjnej i complex ptsd,
—Zastosowanie EMDR w pracy z dziećmi i młodzieżą – Poziom I,
—Jak dzięki narzędziom i strategiom EFT radzić sobie z szeregiem trudnych problemów, które mogą wystąpić w psychoterapii par,
—Jak zwiększać poczucie bezpieczeństwa i intymności w parze,
—Jak efektywnie pracować z parą, stosując podejście oparte na systemach rodzinnych,
—Jak pomóc parom tej samej płci, korzystając z narzędzi i strategii EFT,
—Odcienie osobowości – kierunki pracy z klientem z tzw. osobowością borderline, narcystyczną, zależną oraz unikającą – poziom podstawowy,
—Diagnoza DID i co dalej? Jak zacząć leczenie pacjenta dysocjacyjnego? z Dr Suzette Boon,
—EMDR – I stopień (Fundacja Vitamelius),
—Specjalista TUS dla nastolatków,
—Brainspotting – I stopień (Brainspotting Polska),
—Terapia grupowa pacjentów z traumą złożoną z Dr Anabel Gonzalez,
—Wprowadzenie do diagnozy zaburzeń dysocjacyjnych,
—Faza stabilizacji w leczeniu złożonych zaburzeń pourazowych,
—Trauma złożona, dysocjacja i EMDR z Dr Anabel Gonzalez,
—Zaburzenia konwersyjne – konceptualizacja i podejście terapeutyczne z Dr Anabel Gonzalez,
—Studium Integracyjnej Terapii Osób po Traumie III,
—Terapia poznawczo-behawioralna bezsenności (CBT-I),
—I poziom Internal Family Systems (IFS)/System Wewnętrznej Rodziny (SWR) — Wszystkie Części Mile Widziane – Czyli System Wewnętrznej Rodziny (IFS) W Pracy Pomocowej,
—Praca z przewlekłym wstydem przy C-PTSD,
—Techniki reskrypcji wyobrażeniowej w pracy terapeutycznej,
—Studium Integracyjnej Terapii Osób po Traumie II,
—ADOS-2. Diagnoza kliniczna. Szkolenie z wykorzystania protokołu ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule) w praktyce klinicznej,
—ACT w pracy z traumą: Integracyjna psychoterapia C-PTSD i zaburzeń dysocjacyjnych,
—ACT w pracy z traumą: Praca z ciałem, umysłem i emocjami,
—Specjalista TUS dla dorosłych,
—ACT w pracy z dziećmi i młodzieżą,
—Studium Integracyjnej Terapii Osób po Traumie I,
—Terapia przetwarzania poznawczego dla osób z PTSD — szkolenie ze światowej klasy ekspert prof. Patricią Resick na temat wykorzystania terapii przetwarzania poznawczego (CPT) w pracy z osobami z zespołem stresu pourazowego (PTSD),
—Praktyk metody Kids' Skills – Dam Radę oraz I’m Proud of You,
—Trener Umiejętności Społecznych (TUS) — I (dla dzieci i osób dorosłych) i II stopnia (dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu),
—Gry i zabawy rozwijające umiejętności społeczne,
—I stopień Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ),
—Diagnoza osobowości w praktyce — EPQ-R, SCID-5-PD, NEO-PI-R, MMPI-2,
—I i II stopień Treningu Zastępowania Agresji (TZA),
—Terapia Skoncentrowana na rozwiązaniach TSR — I stopnia (podstawowy),
—Praktyczny Kurs Interwencji Kryzysowej — Półroczny praktyczny i certyfikowany kurs interwencji kryzysowej nawiązujący do metod zaczerpniętych z koncepcji III fali terapii poznawczno-behawioralnej, ACT, CFT oraz podejścia systemowego i humanistycznego,
—Podstawowe techniki poznawczo-behawioralne w profilaktyce i terapii,
—10 kursów z zakresu tematyki: terapia poznawczo-behawioralna, terapia schematów, psychoonkologia praktyczna, trening regulacji emocji, podstawy neuropsychologii i diagnozy neuropsychologicznej, interwencja kryzysowa, podstawy diagnozy i terapii uzależnień, mindfulness trening uważności, terapia skoncentrowana na rozwiązaniach, podstawy seksuologii,
—Zaburzenia lękowe u dzieci — teoria,
—Motywacja bez kar i nagród — jak zbudować silną relację z dzieckiem,
—Kryzysy rozwojowe u dzieci,
—Sposoby rozładowywania napięć emocjonalnych u dzieci,
—Rozwój emocjonalny dzieci,
—Granice w rodzicielstwie,
—Interpretacja Minnesockiego Wielowymiarowego Inwentarza Osobowości (MMPI-2),
—Trening umiejętności społecznych.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr. Józefa Bednarza w Świeciu, Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. St. Kryzana w Starogardzie Gdańskim, a także w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janowcu Wielkopolskim, Zespole Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia w Bydgoszczy, w placówkach oświatowych, Centrum Terapii Alma oraz Centrum Psychoterapii "Odnaleźć sens".
Należę do:
—Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB),
—Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR (PTT EMDR),
—Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej (PTDBT).
W swojej pracy dążę do nawiązania relacji terapeutycznej opartej na szacunku, zaufaniu, akceptacji, współpracy i autentyczności, zaś priorytetem jest dla mnie zapewnienie drugiej osobie poczucia bezpieczeństwa. Wychodzę z założenia, że za każdym człowiekiem kryje się niepowtarzalna historia, w związku z czym dużą uwagę przywiązuję do indywidualnego podejścia do klienta i dostosowywania metod pracy do potrzeb terapii. Dla mnie, jako dla psychologa bardzo ważne jest również dbanie o etykę pracy, ciągłe podnoszenie i doskonalenie swoich umiejętności, dążenie do rozwijania swoich kompetencji oraz pogłębianie wiedzy.
Krótka informacja na temat pierwszej wizyty w gabinecie oraz przygotowania się do niej:
- sesja trwa 50 minut,
- pierwsze trzy wizyty konsultacyjne obejmują zebranie wywiadu oraz ustalenie możliwości dalszej współpracy,
- w przypadku DZIECI PONIŻEJ 12 ROKU ŻYCIA, na pierwsze spotkanie zapraszam WYŁĄCZNIE rodziców/opiekunów prawnych (BEZ DZIECKA) celem zebrania wywiadu i ustalenia dalszych możliwości współpracy,
- wskazane jest zabranie ze sobą na wizytę wszelkiej dokumentacji (opinie, orzeczenia, dokumenty z przebiegu hospitalizacji, diagnozy).
Kwestie organizacyjne funkcjonowania i przyjmowania w gabinecie:
=> Odwoływanie lub zmiana terminu umówionych wizyt powinna nastąpić nie później niż 24h przed planowaną (zarejestrowaną w kalendarzu) wizytą. W sytuacji odwołania wizyty niezgodnie z tą zasadą lub niezjawienia się na wizycie Pacjent / Klient ponosi koszty nieodbytej wizyty. Umówienie się na spotkanie oznacza świadome zaakceptowanie zasady odwoływania wizyt.
=> Wystawiając po wizycie opinię na portalu ZnanyLekarz i logując się poprzez swojego e-maila bądź konto Facebooka, udzielona przez Państwa opinia pozostaje anonimowa.
=> Na Pacjentów spóźnionych, którzy nie poinformowali o zaistnieniu spóźnienia czekam w gabinecie 20 minut (w szczególności dotyczy ostatnich wizyt w godzinach wieczornych).