Moje doświadczenie

Proces terapeutyczny jest nakierowany na zmianę. Podejście systemowe zakłada, iż człowiek funkcjonuje w wielu różnych obszarach (domowy, rodzinny, zawodowy, szkolny, towarzyski) oraz nawiązuje relacje z ważnymi dla siebie osobami. Proces psychoterapii polega na umiejętnym wykorzystaniu swoich źródeł siły, zasobów, poszukaniu użyteczniejszych niż dotychczasowe rozwiązań, wzmocnienie rozumienia oraz radzenia sobie z emocjami, sytuacjami stresującymi, zaleca eksperymentowanie z nowymi zachowaniami uwzględniając aktywność własną osoby zgłaszającej się po pomoc psychologiczną i/lub psychoterapeutyczną. Terapia systemowa porusza się na linii czasu, obejmując uwagą zarówno przeszłość, teraźniejszość, jak i przyszłość.

Pierwsze spotkanie jest konsultacją psychologiczną i dotyczy rozeznania się w zgłaszanej sytuacji. Do celów psychoterapii, gdy jest to wskazane, wykonuję diagnozę kliniczną osób dorosłych i młodzieży. Do każdej osoby i opisanej sytuacji podchodzę indywidualnie i holistycznie.

Jestem magistrem psychologii (Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS) i psychoterapeutką systemową w certyfikacji (Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej). Stale podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe. Swoją pracę regularnie superwizuję. Pracuję zgodnie z zasadami kodeksu etyki zawodowej psychologa i psychoterapeuty. Pracuję w oparciu o założenia psychoterapii systemowej, którą integruję z wiedzą i doświadczeniem z obszaru psychologii klinicznej i zdrowia. Jestem certyfikowanym specjalistą w zakresie pedagogiki traumy i doradztwa specjalistycznego w zakresie traumy DeGPT e.V./BAG e.V. i WTTS. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.

Moje doświadczenie obejmuje pracę psychologiczną oraz psychoterapeutyczną z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, parami i rodzinami, m.in. w Szpitalu Psychiatrycznym "Srebrzysko" w Gdańsku, Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Pegaz i Publicznej Poradni Psychologicznej. Pracuję również z osobami będącymi w kryzysie życiowym (przemoc, choroba nowotworowa, żałoba, wypadek samochodowy, itp.) bądź w kryzysie zawodowym. Prowadzę także warsztaty psychologiczne, m.in. antystresowe, komunikacji, motywacji, oparte na odkrywaniu mocnych stron, radzeniu sobie z emocjami i konfliktami.

Zapraszam do zapoznania ze szczegółową ofertą:

PSYCHOTERAPIA INDYWIDUALNA
To metoda pomocy psychologicznej dotyczy osób, które na co dzień doświadczają różnego typu trudności adaptacyjnych bądź też przechodzą kryzys egzystencjalny bądź emocjonalny. Do czynników obciążających psychikę można zaliczyć: stres, tempo życia, nadmiar obowiązków, problemy ze snem oraz przyjmowaniem pokarmów (brak apetytu, przejadanie się), a także trudna sytuacja rodzinna lub kryzys w związku. Spotkania mają na celu krótkoterminową pomoc polegającą na wstępnym zidentyfikowaniu problemu bądź wyzwania, by wdrożyć indywidualny program umożliwiający wcielenie w życie konstruktywnych zmian.
Praca psychoterapeutyczna może mieć charakter długoterminowy ze względu na bardziej złożony obraz trudności wpływających na obniżenie jakości życia.

POMOC PSYCHOLOGICZNA
Ta forma pracy psychologicznej z drugim człowiekiem polega na wzmacnianiu kompetencji personalnych poprzez podwyższenie umiejętności w zakresie komunikacji, wypracowywanie korzystniejszych strategii radzenia sobie z emocjami, stresem, asertywnością, wzmocnienie poczucia własnej wartości, krytyką, stawianiem sobie celów, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz profilaktyka związana z przemocą, uzależnieniami w obszarze zawodowym i prywatnym.

INTERWENCJA KRYZYSOWA
To forma intensywnej pomocy psychologicznej udzielanej osobie, która znalazła się w trudnej sytuacji i nie jest w stanie sobie z nią poradzić.

PSYCHOTERAPIA DZIECI (OD 6 ROKU)
Psychoterapię dziecka poprzedza konsultacja psychologiczna z rodzicem/opiekunem. Działania te mają na celu diagnozę trudności dziecka oraz określenie różnych metod terapeutycznych do pracy z nim. Niekiedy terapia dziecka jest uzupełniona o poradnictwo psychologiczne z rodzicami bądź konsultacje psychologiczne z całą rodziną.

PSYCHOTERAPIA MŁODZIEŻY
Praca terapeutyczna z młodzieżą różni się zarówno od pracy z dzieckiem jak i pracy z osobą dorosłą. Związane jest to z tym, iż okres adolescencji, dojrzewania stanowi nowy etap życia oraz przejście z bycia dzieckiem do powolnego stawania się osobą dorosłą. Zmiany w tym okresie rozwojowym wpływają zarówno na życie psychiczne jak i inne ważne relacje takie jak relacje z rodzicami czy rówieśnikami.
Psychoterapię poprzedza okres konsultacyjny, podczas którego terapeuta poznaje trudności i diagnozuje aktualne funkcjonowanie psychologiczne nastolatka. Konsultacje to spotkania zarówno z młodym człowiekiem jak i jego rodzicami.

PSYCHOTERAPIA PAR I MAŁŻEŃSTW
Odbiorcą tej formy psychoterapii jest małżeństwo lub para w związku nieformalnym. Psychoterapia ma na celu znalezienie źródeł trudności i zmianę wzajemnych postaw, sposobów porozumiewania się, ukazanie wzajemnie dysfunkcjonalnych sposobów zachowania się, prowadzących często do konfliktów w związku. Zalecana szczególnie w sytuacji długotrwałego konfliktu, niewierności, rozważania rozwodu lub rozejścia się, choroby jednego z partnerów. Ponadto, gdy zmagają się z trudnymi przejściami z przeszłości, chcą lepiej się rozumieć, poznać swoje potrzeby i oczekiwania.

PSYCHOTERAPIA RODZIN
Polega na pracy psychoterapeuty z członkami rodziny mającej na celu zrozumienie procesów emocjonalnych u członków najbliższej rodziny i poprawienie relacji między nimi. Metoda ta jest dostosowana do wyjątkowości każdego systemu rodzinnego. Psychoterapia jest prowadzona zgodnie z rytmem rodziny i gotowością do zmiany. Psychoterapia rodzin jest wskazana, gdy dziecko choruje (np. anoreksja, ma orzeczenie o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka, problemy emocjonalne), członkom rodziny trudno się porozumieć, konflikty i kłótnie są codziennością, w rodzinie pojawił się kryzys (żałoba, ciężka choroba).

POMOC PSYCHOLOGICZNA ONLINE I PSYCHOTERAPIA ONLINE
Pomoc psychologiczna online umożliwia nawiązanie kontaktu osobom z zaburzeniami lękowymi, ale też bardzo zapracowanym, unieruchomionym we własnym domu. Oferta jest również skierowana do osób mieszkających zagranicą bądź każdej osoby preferującej tą formę pomocy psychologicznej.

PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE DLA RODZICÓW
Poradnictwo kierowane są do rodziców, a także dla wychowawców, którzy chcą polepszyć swoje relacje z dziećmi czy zwiększyć efektywność swoich działań wychowawczych. Spotkanie może dotyczyć konkretnych trudności bądź obejmować cykl 12 warsztatów.

DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA
Ma na celu ocenę stanu psychicznego osoby. Pozwala lepiej poznać i zrozumieć siebie bądź partnerom siebie nawzajem, zarówno w sytuacji, gdy osoby są zdrowe psychicznie jak i mają kliniczną diagnozę choroby psychicznej. Może dotyczyć diagnozy osobowości, funkcjonowania procesów poznawczych, inteligencji, predyspozycji zawodowych, poziomu komunikacji w związku, a także postawienia bądź wykluczenia diagnozy zaburzeń psychicznych. Każda metoda diagnostyczna dobierana jest indywidualnie. Korzystam z narzędzi diagnostycznych, które mają wysoki poziom rzetelności, co umożliwia postawienie adekwatnego rozpoznania, a następnie prowadzenia ukierunkowanych oddziaływań psychoterapeutycznych. Badanie prowadzone jest u osób od 15 roku życia. Badanie inteligencji dotyczy osób od 16 r.ż. Cały proces kończy omówienie diagnozy psychologicznej. Napisanie opinii psychologicznej jest dodatkowo płatne. Narzędzia diagnostyczne pochodzą, m.in. z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych (PTPiP).
więcej

Adresy (2)

Aleksandra Tarczyńska Gabinet Psychoterapii Relacja
Koziorożca 53/27, Osowa, Gdańsk


Pacjenci prywatni (bez ubezpieczenia)


Przyjmuję: dorosłych, dzieci w wieku od 6 lat
Gotówka
58 770..... Pokaż numer


NIP

5842523209

Adres firmy

ul. Koziorożca 53 27, Gdańsk

Pacjenci prywatni (bez ubezpieczenia)


Konsultacja online (opis) • 160 zł

Psychoterapia online (opis) • 160 zł

Konsultacja pary online • 180 zł +4 więcej

Psychoterapia dziecka online • 160 zł

Psychoterapia młodzieży online • 160 zł

Psychoterapia partnerska online • 180 zł

Pokaż więcej usług

Przyjmuję: dorosłych, dzieci w wieku od 6 lat
58 770..... Pokaż numer

Sposób płatności: Przelew na konto

- dane do przelewu: 13 **** **** **** **** **** **** Aleksandra Tarczyńska
- w przypadku faktury proszę o przesłanie danych przez wiadomości, w przypadku paru konsultacji wystawiana jest faktura za dany miesiąc
- w przypadku problemów technicznych czas spotkania może zostać wydłużony, opłata pozostaje bez zmian

Opłata za konsultację trafia bezpośrednio do specjalisty, który jest również odpowiedzialny za ustalenie swojej polityki odwołań i zwrotów.

W przypadku problemów z płatnościami skontaktuj się ze specjalistą.

Pamiętaj, że ZnanyLekarz nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za umówienie wizyty i nie przetwarza płatności w imieniu specjalisty.

* Niektóre informacje zostały ukryte z powodu ochrony danych. Zobaczysz je po umówieniu konsultacji.


Przygotuj się 10 minut przed konsultacją. Upewnij się, że Twój telefon lub komputer jest naładowany. W przypadku wideokonsultacji sprawdź połączenie internetowe oraz ustawienia mikrofonu i kamery. Możesz również przygotować swoją dokumentację medyczną (np. wyniki badań).


NIP

5842523209

Adres firmy

ul. Koziorożca 53 27, Gdańsk

Usługi i ceny

Ceny dotyczą wizyt prywatnych.

Konsultacja online

160 zł

Konsultacja psychologiczna dzieci

160 zł

Psychoterapia indywidualna

160 zł

Psychoterapia online

160 zł

Interwencja kryzysowa

160 zł

+ 13 usług

W jaki sposób ustalane są ceny?

59 opinii pacjentów

Ogólna ocena

Trzymamy rękę na pulsie Sprawdzamy wszystkie opinie. Specjaliści nie mogą płacić za modyfikowanie lub usuwanie opinii. Dowiedz się więcej
S
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Aleksandra Tarczyńska Gabinet Psychoterapii Relacja konsultacja psychologiczna dzieci

Bardzo dobre i profesjonalne podejście. Przyjazna atmosfera budzącą zaufanie.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję.

A
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Konsultacje online psychoterapia dziecka online

Moje dziecko jest po pierwszej wizycie i nasze wrażenia są bardzo pozytywne. Pani psycholog jest bardzo zaangażowana, pełna empati, oraz potrafiąca słuchać i trafnie wyciągać wnioski. Jest osobą nie patrzącą na zegar kiedy czas się skończy tylko normalnie po ludzku na luzie mogłyśmy wszystko opowiedzieć i wysłuchać wyczerpującej opinii specjalisty. Moje dziecko otworzyło się przed Panią Aleksandrą i jest bardzo pozytywnie nastawiona na kolejne spotkanie. Ja jako mama jestem pełna nadziei na lepsze i naładowana pozytywną energią po spotkaniu. Dziękujemy

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję

J
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Aleksandra Tarczyńska Gabinet Psychoterapii Relacja Inny

Syn bardzo lubi spotkania z Panią doktor a ja widzę pozytywne efekty regularnych spotkań, które na pewno będziemy kontynuować. Dziękujemy

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję.

K
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Konsultacje online psychoterapia online

Bardzo dobry kontakt i duży profesjonalizm.
Po mocna terapia.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję.

P
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Aleksandra Tarczyńska Gabinet Psychoterapii Relacja poradnictwo psychologiczne

Póki co bardzo podoba mi się wnikliwość jeśli chodzi o wywiad, zobaczymy co będzie z tego dalej. Gorąco polecam.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję.

P
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Konsultacje online psychoterapia dziecka online

Rzetelna Pani Psycholog , bezproblemowa wizyta , bezstresowa, dzięki temu iż odbyła się online , dziecko się otworzyło

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję.

M
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Aleksandra Tarczyńska Gabinet Psychoterapii Relacja interwencja kryzysowa

Brak podejscia, nie nazywanie syna po imieniu. Pani nie slucha tego, co mowimy, powtarza to,co juz padło z naszych ust(mówimy ze jestesmy na początku drogi: był psychiatra, a kolejny nasz krok to poradnia psych.- to w przydługich zdaniach zaleca nam isc do poradni psych. Mowię,ze kreatywnie sie uczymy, a pani, ze moznaby sprobowac kreatywnie sie uczyć..
Ale przede wszystkim bylismy tam po to, by uspokoic go po tym, jak zle przyjął diagnozę o adhd(jestem nic nie wart, jestem chory psychicznie, głupi)
Pani zamiast go uspokoic i rozwiać obawy, podkresla tylko, ze adhd JEST chorobą psychiczną i nie nalezy go oklamywac..Ręce nam opadły,jak można bylo tak bez jakiejkolwiek empatii powtarzac mu to KILKUKROTNIE /Lekarz psychiatra powtarzał,ze adhd nie jest chorobą psych, tylko ZABURZENIEM.
Zabralismy go tu, by GO USPOKOIĆ. Nieistotne,jak klasyfikowane jest adhd. ZERO wyczucia w podejsciu do dziecka. Syn wyszedl PODŁAMANY.
A ciągłe:"znaczy po prostu chodzi mi o to.." brzmi nieprofesjonalnie.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Witam. Jedyne osoby, które nie słuchały tego o czym była mowa na poradnictwie psychologicznym dla rodziców to byli Państwo. Słuchanie polega na uwzględnianiu tego co mówią obie strony i uwzględnianiu całego komunikatu, a nie oczekiwaniu od rozmówcy kłamstw, manipulacji, które nie uspokoją dziecka i nie nauczą go radzenia sobie z przykrymi faktami, a jedynie przyczynią się do budowania u niego fałszywego obrazu siebie i braku kontaktu ze swoimi emocjami.
Odnośnie powtórzeń to nie występowały one, po prostu odnosiłam się do różnych informacji w różnych kontekstach, wiec jeśli nie słuchali mnie Państwo uważnie to raczej wskazuje to na deficyty w zakresie procesów poznawczych u Państwa.
Nie wydaje mi się, by przyszli Państwo na konsultację psychologiczną, by uspokoić dziecko, przyszli Państwo po wskazówki jak postępować z synem. Przyszli Państwo z dzieckiem, które nie chciało ze mną rozmawiać. Pomimo moich pytań, dziecko nie angażowało się w rozmowę. Nie chciało się niczego dowiedzieć, było spokojne. O mojej empatii świadczy to, iż dałam Państwu sporo wskazówek jak traktować zachowania dziecka oraz pomagać mu uczyć się i rozwijać się pomimo jego trudności w zakresie koncentracji uwagi, impulsywności i nadruchliwości. Wyjaśniłam również kiedy mówimy o zaburzeniu i chorobie psychicznej bardzo delikatnie, jeśli ktoś potrafi to docenić. Jeśli zamiast tego przyszedł w nastawieniu roszczeniowym, zachowywał się zarozumiale i był negatywnie nastawiony do oddziaływań psychoterapeutycznych i pomocy psychologicznej nic dziwnego, iż spotkanie to okazało się nieudane i nie ma to nic wspólnego z moimi kompetencjami, jedynie dotyczy to Państwa uprzedzonego nastawienia i nierealistycznych oczekiwań. Pozdrawiam, A. Tarczyńska

M
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Konsultacje online konsultacja online

Wizyta z ogromym spokojem i cierpliwością. Ogrom wiedzy Pani doktor. Szczegółowe wyjaśnienia, bardzo szeroki wywiad. Jasne wskazówki co robić dalej. Absolutnie polecam.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Dziękuję.

A
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Konsultacje online konsultacja online

Punktualnosc. Dobra i fachowa porada. Jak najbardziej polecam!

mgr Aleksandra Tarczyńska

Witam. Dziękuję. Pozdrawiam, A. Tarczyńska

M
Weryfikacja wizyty
Lokalizacja: Aleksandra Tarczyńska Gabinet Psychoterapii Relacja psychoterapia młodzieży

Córka od 2 miesięcy chodzi regularnie co tydzień. Widzę wymierne efekty. Pani Psycholog pomogła w kwestii wyboru studiów, córka jest bardziej pewna siebie, skorzystała też z sugestii udania się do psychiatry i leczenia depresji. Bardzo, bardzo polecamy dla dzieciaków na zakręcie.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Witam. Dziękuję. Pozdrawiam, A. Tarczyńska

Wystąpił błąd, spróbuj jeszcze raz

Odpowiedzi na pytania

23 odpowiedzi udzielonych przez lekarza na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl

Córka podczas tego badania nie wiele mówiło prawie się nie odzywała. Zastanawiam się czy to mogło mieć wpływ na wynik tylko wyobraźnia i wizualizacjia przestraszonna zdolności do spostrzeżgania szczegółów oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego przyjęły wynik przeciętny. Pozostałe funkcji poznawcze przyjmowały wynik poniżej przeciętnej lub bardzo niski. Dziecko podczas badania nie chciało pracować unikła odpowiedzi ustnych. Jednak dziecko ma trudności w nauce więc równie dobrze wynik może być wiarygodny. Czy problemy z zachowaniem mogą przekładać się na problemy w nauce czy to problem z nauką przełożył się na zachowanie?

Dzień dobry. Małomówność u dziecka nie jest przeszkodą, gdyż są metody do badania intelektu również dla dzieci niemych bądź głuchych. Badanie psychologiczne ma na celu określenie aktualnego rozwoju intelektualnego, jego mocnych stron oraz wyjaśnienie przejawianych trudności. Dziecko może unikać odpowiedzi z różnych powodów. Zaległości w nauce czy brak wiedzy niekoniecznie wskazują na obranie tej strategii, gdyż są dzieci, które podają błędne odpowiedzi tak jakby były one poprawne. Badanie dziecka zarówno psychologiczne jak i pedagogiczne ma charakter złożony, dostarcza wielu informacji, wiec stwierdzenie przyczyn trudności w nauce, które córka przejawia, powinno być w opinii wyjaśnione. Problemy w zachowaniu mogą wynikać z różnych czynników. Zab. psychiczne, np. dysleksja, ADHD, zab. lękowe, mutyzm wpływają na trudności w nauce i zachowanie dziecka, ale i opinia, orzeczenie umożliwia wdrożenie sposobów zaradczych pozwalających na dostosowanie wymogów edukacyjnych do problemów rozwojowych występujących u dziecka, pracę z rodzicem nad wprowadzaniem zmian, wytyczne dla nauczycieli. Są to trudności o charakterze stałym, ciągłym. Natomiast problemy w nauce wynikające z trudnej sytuacji rodzinnej (np. rozwód, żałoba) bądź osobistej (zerwanie z chłopakiem, wagary, przemoc rówieśnicza) to czynniki, które mogą wpływać na pogorszenie wyników w nauce, wycofanie społeczne, które mają charakter sytuacyjny. Uzyskanie pomocy psychologicznej spowoduje, iż problemy te ustąpią i dziecko poprawi swoje wyniki w nauce.

mgr Aleksandra Tarczyńska

Od ponad roku mam problem. Czuję, że wszystko co robię jest bez sensu, płaczę po nocach, mimo że w trakcie dnia jestem pełną optymizmu, duszą towarzystwa, pokazuję w mediach społecznościowych jakie moje życie jest super. Przez rok cięłam się po rękach i nogach. Od ponad miesiąca tego nie robię bo moja mama zauważyła blizny na nodze. Powiedziała, że takich jak ja zamyka się w psychiatryku, że to jest chore co robię i ogólnie, że co za dziecko urodziła... Nie mam pojęcia czemu, ale zaczęłam też palić, nie żeby zaimponować czy coś, moi rówieśnicy nawet nie wiedzą, że to robię, po prostu chciałam zrobić coś innego niż cięcie się. Tylko, że ja nie wiem co mam robić, codziennie wieczorem jestem smutna i nie mam ochoty żyć. Chcę się cieszyć życiem ale nie potrafię. Coraz częściej myślę o samobójstwie, w środku nocy siadam na parapecie mojego okna i zastanawiam się czy skoczyć. Albo jak przejeżdża jakiś samochód to wyobrażam sobie jak fajnie by było znaleźć się przed nim i poczuć to uderzenie w głowę. Myślałam o tym, żeby spróbować kupić jakieś leki na własną rękę ale nie wiem czy ktoś mi je wogóle sprzeda... Mama nie chce słyszeć o żadnym psychologu. Mówi tylko żebym nikomu z rodziny nie mówiła bo będzie wstyd, że jestem psychiczna. Nie wiem co robić...

Dzień dobry. Rozmowę z psychologiem o swoich problemach można postrzegać również jako sposób na zadbanie o siebie (swoją psychikę, emocje, otrzymanie wsparcia i zrozumienia w trudnych chwilach). Sytuacja, którą Pani opisuje wymaga reakcji i uwagi. Jednym z miejsc, gdzie można otrzymać pomoc jest szpital psychiatryczny (potrzebne jest skierowanie od psychiatry, jest też możliwość przyjęcia w sytuacji nagłej jaką są myśli i zamiary samobójcze), ale też Ośrodek Interwencji Kryzysowej (zgoda rodzica) czy kontakt z pedagogiem bądź psychologiem w roku szkolnym. Pani mama jako rodzic ma obowiązek zadbać o Pani zdrowie psychiczne i prawidłowy rozwój emocjonalny też poprzez umożliwienie Pani kontaktu z psychologiem, wyrażenie pisemnej zgody na to. Wizyty w gabinecie prywatnym dają większe poczucie prywatności, umożliwiają skorzystanie z pomocy psychologicznej od razu, ale i wiążą się z ponoszeniem kosztów finansowych. Powiadomienie dorosłego członka rodziny, któremu Pani ufa mogłoby pomóc w rozwiązaniu sytuacji. Powodzenia.

mgr Aleksandra Tarczyńska
Zobacz wszystkie odpowiedzi

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

Najczęściej zadawane pytania